Utolérte a Ferrarit a Williams és a McLaren

2003.03.10. 10:21
A McLaren vasárnapi győzelme után a Mercedes sportigazgatója biztos abban, hogy a Ferrari idén már nem lesz egyeduralkodó az F-1-ben. Az idénynyitó versenyen - 1999 óta először - nem kerültek dobogóra Schumacherék.
A McLaren átütő sikerével ért véget, az idei világbajnokság első futama, vasárnapi Ausztrál Nagydíj, ahol mindkét ezüstnyíl a dobogóra került. Coulthard győzött, Raikkönen pedig harmadik lett. Elégedettek lehetnek a Williams vezetői is, hiszen Montoya másodikként futott be, és még társa, Ralf Schumacher is szerzett egy pontot.

Amilyen sikeres idénykezdése volt ez a McLarennek, annyira nagyot bukott a Ferrari, amelynek egyik versenyzője sem került dobogóra, és ez utoljára 53 versennyel ezelőtt, még 1999-ben fordult elő. Michael Schumachernek pedig megszakadt a 2001-es Amerikai Gp-n kezdődött sorozata, a német zsinórban 19 futam után maradt le a pódiumról.

"Legyőztek bennünket"

Nem csoda hát, hogy a Ferrari vezetői kudarcként értékelték az ötszörös világbajnok melbourne-i negyedik helyét. Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke annyira megzavarodott, hogy azóta össze-vissza beszél. Közvetlenül a verseny után még az ój szabályokat és a körülményekre adott rossz reakciókat okolta, de hétfőre teljesen megváltozott a véleménye.

"Nem az új szabályok miatt alakult izgalmasan ez a futam, és az sem igaz, hogy azért kaptunk ki mert rossz volt az idő vagy mert rossz gumikat választottunk. Két csapat ma jobb volt nálunk, ez tény. Ötvenhárom sikeres verseny után ma nem állhattunk a dobogóra, Malájziában vissza kell vágnunk" - elemezte a vereség okait Todt.

Ross Brawn, az olaszok technikai igazgatója azonban nem volt ennyire borulátó.

"Hibát követtünk el, nem a megfelelő gumikat választottuk a rajtnál, ezért a futamon végig futottunk az eredmény után" - szögezte le a brit zseni.

"Ez az öt pont még fontos lesz"

Michael Schumacher sem borult annyira ki. "Kaotikus verseny volt, aminek az időjárás az oka. Az egyik kanyarban rácsúsztam a kerékvetőre, és megsérült az autó alja, ráadásul sok időt is elvesztettem. Az utolsó tankolásom előtt ráadásul néhány darab le is szakadt a kasztniról, ezért utána már nehezebb volt a pályán tartani a gépet. A győzelemhez szerencse is kell, azt hiszem, ez ma hiányzott nekünk. Ha ezeket a gondokat figyelembe vesszük, még örülhetünk is a negyedik helynek, a szezon végén rettentő fontos lesz ez az öt pont" - elemezte a futamot az ötszörös világbajnok.

Néhány garázzsal arrébb már teljesen ellentétes volt a hangulat, a McLaren istálló úszott a boldogságtól.

"Idén bárki nyerhet"

"Az volt a staratégiánk volt a legjobb, anélkül nem tudtunk volna nyerni. A szerelők még sosem dolgoztak olyan keményen, mint ezen a hétvégén, ők is kivették részüket a sikerből. Szerintem idén több csapatnak van esélye a győzelemre, a Williams, a Ferrari és a McLaren egy szinten van" - mondta igen optimistán Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója.

A Williamsnél annak ellenére sem voltak csalódottak, hogy mindem bizonnyal nyertek volna, ha Juan Montoya nem követ el hibát néhány körrel a futam vége előtt.

"A második hellyel nagyon elégedettek vagyunk, ma igazán jól ment az autó" - lelkendezett Mario Theissen, a BMW motortechnikusa.

A Williamsnek valóban lehet is oka örülni, hiszen Ausztráliában bebizonyosodott, hogy az új autó nem lassú, mint azt a téli tesztek után gondolták.

A Ferrari hosszabbítana Schumacherrel

"Michael Schumacher számára a Ferrari elkészítette az új szerződést. Ha Michael döntött a jövőjéről, leülünk és megtárgyaljuk, hogyan tovább" - jelentette be Ausztráliában Willi Weber, az ötszörös világbajnok menedzsere.

Schumacher most futó kontraktusa a 2004-es szezon végén lejár, s a Ferrari arra törekszik, hogy 2006-ig a csapatánál tartsa őt. A német évi 45 millió eurót keres az olaszoknál, s korábban nem zárta ki, hogy hosszabbít, igaz, azt sem, hogy a szerződése lejártakor befejezi karrierjét.