A Williams bejelentkezett Schumacherért?

2003.03.20. 10:31
Angol lapértesülések szerint az ötszörös világbajnok Michael Schumacher szerződése lejárta után, 2005-ben a Ferraritól a Williamshez igazol. A hétvégi Malajziai GP előkészületei a háború és a járvány ellenére is rendben haladnak.
Kéthetes szünet után vasárnap folytatódik a Forma-1-es világbajnokság, a sorozat második állomásán, Malajziában találkoznak újra az istállók. A hajnalban kitört iraki háború és a Távol-Keleten feltűnt rejtélyes tüdőgyulladás ellenére a futam megtartása nincs veszélyben, a versenyrendezők szóvivője szerint "Sepangban minden OK".

A Ferrari csökkentene, a Williams nem

Michael Schumacher
Fotó: Jimin Lai
A versenyhétvége eseményeit egyelőre azonban háttérbe szorítja egy angol lapértesülés, mely szerint a Williams-BMW le akarja igazolni Michael Schumachert. A Ferrarival 2004 végéig szerződésben álló ötszörös világbajnokkal az olaszok is hosszabbítanának, sőt már el is készült a 2006-ig szóló szerződés tervezete. Abban azonban az áll, hogy a német klasszis az eddigi évi 45 millió eurónál (11 milliárd foritnál) 7,5 millióval kevesebbet, 37,5 milliót (9,2 milliárd forintot) keresne évente. A Williams állítólag ezt szeretné kihasználni, és továbbra is rekordnagyságú - legalább 45 millió eurós - fizetést biztosítana Schumachernek.

A hírrel kapcsolatban még sem a Williams, sem a Ferrari nem nyilatkozott, ám Schumacher korábban kijelentette, hogy a Ferrarinál akarja befejezni pályafutását, azaz 2004-ben vagy hosszabbít a Ferrarival vagy visszavonul. Az viszont, hogy német motorral, ráadásul saját testvérével versenyezhetne egy csapatban, vonzóvá teheti az ajánlatot, már ha az egyáltalán létezik.

Schumacher két és fél év után üldöz újra

A Ferrari világbajnoka az idénynyitón csak negyedik lett, annak ellenére, hogy előzetesen ő volt a favorit, ezért Sepangban mindenképpen javítani akar.

"Nem tudom, hogyan készülnek ellenem a riválisaim, az viszont biztos, hogy én már nagyon várom a vasárnapi futamot. Hosszú idő után lettem ismét üldözöttből üldöző, és ez a szerep nagyon motivál. Ausztráliában bebizonyosodott, hogy a tavalyi autónk még mindig versenyképes, ezért bizakodva várom a Malajziai GP-t. Előnyös lehet számomra az is, hogy mivel nem én vezetem a pontversenyt, a pénteki időmérőn nem nekem kell elsőként indulnom, az előttem lévők takarítják majd le az aszfaltot" - nyilatkozta a Maldív-szigeteki nyaralásról érkező sztár, aki az ausztrál futam előtt 130 héten át vezette a világbajnoki pontversenyt.

Az ötszörös világbajnok legnagyobb ellenfele Ausztráliában Kimi Raikkönen volt, a német kiélezett csatát vívott a finnel. A McLaren fiatal pilótája ezért elszántabb, mint valaha.

Raikkönen győzni akar

"Mindenképp meg akarom szerezni idén az első győzelmemet. Ausztráliában rettentően éreztem magam a futam után, hiszen a győzelem a kezemben volt, de a saját hibám miatt mégis veszítettem" - szólt a 23 éves pilóta, aki tavaly a Francia GP-n is közel állt a sikerhez, ám az néhány körrel a vége előtt kicsúszott a kezéből.

Raikkönen egyik főnöke, a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug arra figyelmeztet, hogy az istálló melbourne-i győzelme még nem változtatott az F-1 erőviszonyain.

"Még a Ferrari a legjobb"

"Úgy gondolom, hogy még mindig a Ferrari a Forma-1 legerősebb csapata. Egy jól sikerült futam után még nem tarthatjuk magunkat a világbajnokság esélyesének. Lépésről lépésre haladunk, mindig csak a következő futamra koncentrálunk" - mondta visszafogottan a szakember.

A pilóták közül csak néhányan nyilatkoztak az iraki háborúról, közülük is Nick Heidfeld az, akit leginkább megdöbbent az Egyesült Államok támadása.

"Malajziában biztonságban érzem magam, de feszültté tesz a tudat, hogy bármelyik pillanatban kitörhet a háború. A harcokban rengeteg ember élete veszélybe kerül, s ez rettentően szomorú" - kesergett néhány órával a harcok kitörése előtt a Sauber versenyzője.

Bernie fenyeget?

Bernie Ecclestone, a Forma-1 teljhatalmú ura nem foglalkozik lelkiismereti kérdésekkel, ehelyett ultimátumot intézett a Forma-1-ből kiválni akaró csapatokhoz.

"A gyártók ragaszkodnak hozzá, hogy megindítsák a saját sorozatukat. A mostani Concord-szerződés az istállók és a Forma-1 holding között 2007 végén lejár, és vagy meghosszabbítjuk azt 2020-ig vagy 2008-ban kettészakad a Forma-1" - keménykedett az F-1 főnöke, annak ellenére, hogy a szakítással valószínűleg ő járna rosszul, hiszen ha az F-1-et elhagyná a Ferrari, a Renault, a Mercedes,a Ford és a BMW, akkor jó eséllyel érdektelenségbe fulldna világbajnokság.