A McLaren tovább erősödhet

2003.03.24. 05:01
Raikkönen karrierje első győzelme után máris a következőre gondol, Schumacher bocsánatot kér, Montoya kesereg.
A Forma-1 vasárnapi, második futama ismét remek versenyt hozott, a pilóták kiszolgálták a közönséget, a nézők a helyszínen és a televíziók előtt is jól szórakoztak. A versenyzőkről persze már nem mondható el mindez ennyire egyértelműen hiszen néhányan - Michael Schumacher, Montoya - sokkal jobb eredményre számítottak.

A győztes Kimi Raikkönen persze kétségtelenül élvezte a vezetést, az élete első F-1-es futamgyőzelmét arató finn azonban alig hogy leintették, már a következő futamokkal foglalkozott.

A finn megelőzte Schumachert az örökranglistán

"Nehéz verseny volt, de csak a meleg miatt, a kocsi ugyanis tökéletesen működött. Biztató, hogy ez még a tavalyi gépünk, az idei szerintem még ennél is jobb lesz, s akkor a negyedik versenytől kezdve mégjobban fogom élvezni a vezetést" - mondta diadalittasan a finn.

Raikkönen egyébként nem csak a pályán, de a rekordkönyvekben is Michael Schumacher elé került. Az új "repülő finn" ugyanis minden idők negyedik legfiatalabb futamgyőztes pilótája, 23 évével és 157 napjával épp az ötszörös világbajnokot szorította az ötödik helyre. Michael Schumacher szintén 23 éves, de már 240 napos volt, amikor 1992-ben, Spában először győzött, míg a lista élén Troy Ruttmann áll 22 évvel és 80 nappal.

Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója Raikkönenhez hasonlóan a McLaren további kilátásairól beszélt.

Jó úton van a McLaren

"Bevallom, meglep, hogy mi vezetjük a világbajnokságot. A szezon előtt az volt a célunk, hogy utolérjük, majd megelőzzük a Ferrarit. Úgy néz ki, jó úton járunk, bár azt nem tudom, hogy pontosan hol tartunk. Az első két futamon megalapoztuk a szezonunkat, Brazíliában kezdhetünk építkezni" - nyilatkozta irodalmi stílusban a német szakember.

Michael Schumachernek ezzel szemben semmi kedve nem volt művészien elmondani a véleményét, a hatodik hellyel nem volt boldog.

Schumacher - vétkes, Montoya - áldozat

"Hát, ez nem az én napom volt! Rettentő kemény futamon vagyunk túl, ami sajnos számomra már a rajtnál véget ért. Egyértelműen az én hibám, hogy összeütköztünk Trullival. Sajnálom, ami történt, bocsánatot is kértem tőle a verseny után" - ismerte el felelősségét sportszerűen az ötszörös világbajnok, aki azonban egyáltalán nem pánikol az első két gyengén sikerült versenye miatt - "Nem mi vezetjük a pontversenyt, de a lemaradásunk nem nagy, s ez a lényeg."

Juan Pablo Montoya sokkal dühösebbnek tűnt a németnél, ő ugyanis a rajtot követő balesetnél nem vétkes, hanem áldozat volt.

"Sajnos a versenyem már az első kanyarban véget ért, amikor Pizzonia hátulról belém jött és letörte a kocsim hátsó szárnyát. A boxba kellett mennem, hogy újat rakassak fel, de a szereléssel annyi időt veszítettem, amennyit képtelenség volt behozni" - kesergett a kolumbiai.

Csapattársa, Ralf Schumacher ezzel szemben remek futamot zárt, hiszen a 17. helyről indulva végzett a negyedik helyen. Azt hogy erre képes volt, leginkább az új szabályoknak tulajdonította.

"Úgy látom, kezdenek beválni az új szabályok. Rengeteg esemény volt a futamon, a mezőny összekavarodott, sokat kellett és lehetett előzni, ami élvezetesebbé tette a körözést" - lelkendezett a leintés után a fiatalabb Schumacher.

A Minardi a háború ellen

A Malajziai GP a közel-keleti háború ellenére a legkisebb incidens nélkül zajlott le, a versenyen csupán a Minardi kocsijain látható felirat emlékeztetett az iraki konfliktusra: "Malaysia for Peace" - hírdette a kiscsapat minden bizonnyal népszerű szlogenje.