Idén, három nappal az első edzések előtt eddig húsz százalékkal kevesebb belépőt adtak el a szervezők, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időben. Az időarányos elmaradás egy hónappal ezelőtt még harmincöt százalék volt, ám az érdeklődés növekedésének ellenére sem valószínű, hogy ismét 160 ezren lesznek kint a futamon.
Palik szerint a bevétel nem fog csökkenni
Palik László, a Hungaroring Sport Rt. Elnök-vezérigazgatója szerint ennek ellenére is elérhető az egy évvel ezelőtti 2,1 milliárd forintos bevétel, mivel emelték a jegyek árait. A legolcsóbbért a magyar szurkolóknak 13 ezer forintot kell fizetniük, ugyanez a magyar személyigazolvánnyal nem rendelkezőknek 110 euróba (több, mint 28 ezer forintba) kerül. A legdrágább belépő 390 euró (101 ezer forint).
A nézőszám csökkenése a Forma-1-es futamokon egyébként idén általánossá vált. Az eddig megrendezett 13 futamból csak Malajziában voltak többen - 20 százalékkal - mint 2002-ben, míg az Osztrák Zeltwegnek (itt jövőre már nem lesz verseny), illetve az angol Silverstone-nak sikerült éppen annyi jegyet eladnia mint egy évvel korábban.
A Schumacher-fivérek vonzzák a legtöbb nézőt
A többi pályán rendre csökkent a nézőszám, a legnagyobb visszaesés épp a Ferrari hazájában, Olaszországban volt, ahol az imolai San Marino GP-ra a tavalyi 110 ezer rajongóval szemben idén csak 52 ezer volt kíváncsi. Szinte biztos tehát, hogy a Hungaroringen is kevesebben lesznek idén, ám a Magyar Nagydíjat valamennyire mentheti a "Michael Schumacher-effektus": ha szombaton az ötszörös világbajnok megszerezné a az első rajtkockát, biztosan többen lennének vasárnap.
A német szurkolók közül minden bizonnyal rengetegen elindulnának Magyarországra még Németországból is, az pedig biztos, hogy a hazánkban, leginkább a Balatonnál, illetve a környező országokban nyaralók közül akár többezren is Mogyoród felé vennék az irányt.