Pandora, Gabriella
-1 °C
4 °C

A Ferrari nyomta fel ellenfeleit

2003.09.03. 14:44
Az olaszok főmérnöke, Ross Brawn elismerte, ők szóltak az F-1 ellenőreinek a Williams, a McLaren és a Renault szabálytalan abroncsai miatt. A francia cég furcsállja, hogy az első tizenkét versenyen semmi baj nem volt a gumikkal.
A Bridgestone gumikkal futó Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn az olasz La Gazzetta dello Sport című lapnak adott interjújában elismerte, hogy a Ferrari mérnökei hívták fel a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ellenőreinek figyelmét a szerintük szabálytalan Michelin abroncsokra.

A Forma-1 ellenőrei a Magyar Nagydíj után külön ellenőrizték a Renault, a Williams és a McLaren autóit, amelyek Michelin abroncsokon teljesítették a versenyt, és azt tapasztalták, hogy az első gumik szélesebbek voltak a megengedett 27 centiméternél.

Az abroncsokat a verseny előtt ellenőrzik rendszeresen, és a mogyoródi futamig egyszer sem vizsgálták egyetlen csapat gumijait sem a célbaérés után. A Magyar Nagydíjon Hazánkban viszont igen, mint kiderült, a Ferrari fülese miatt. A FIA később bejelentette, hogy a világbajnokság hátralevő futamai után is tartanak ellenőrzéseket.

"Szabálytalanul növelik az autó egyensúlyát"

"Mi jelentettük föl a Michelinnel futó csapatokat a Magyar Nagydíjat követően" - ismerte el a Gazzettának Ross Brawn. - "Nem tűrhettük tovább, hogy a szabálytalan gumik miatt szenvedjünk vereséget, amelyek azzal, hogy a verseny alatt kiszélesednek, növelik a kocsi egyensúlyát, ami nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé."

A Ferrari főmérnöke azt is elárulta, hogy egy japán fotós képein vették észre a Michelin különleges tulajdonságát.

"A felvételeken feltűnt, hogy a Michelin-es autók első kerekei szélesebbek a szokottnál, ezért azonnal Charlie Whiting ellenőrhöz mentünk, hogy jelentsük a szabálytalanságot, amit a Bridgestone fotósának képeivel bizonyítottunk" - magyarázta Brawn, akinek egyetlen célba ért versenyzője, Michael Schumacher körhátránnyal lett nyolcadik a Magyar Nagydíjon.

Az FIA kizárással fenyegetőzik

Mint ismeretes, az FIA az öt Michelin-t használó istállót - Williams, McLaren, Renault, Jaguar, Toyota - kizárásssal fenyegette meg, ha a következő, Olasz Nagydíjon is a kiszélesedő abroncsokkal versenyeznek.

Pierre Dupasquier, a Michelin főmérnöke erre reagálva elmondta, hogy az első 12 futamon semmi rendelleneset nem találtak a gumijaikkal kapcsolatban, az pedig képtelenség, hogy a bő egy hét múlva kezdődő monzai futamra új gumikat gyártsanak. "Felhívtam valamennyi partnerünk - McLaren, Williams, Reanult, Toyota, Jaguar - figyelmét, hogy ha Monzában ellenőrzik a gumikat, akkor kellemetlen helyzetbe kerülhetnek, mert könnyen meglehet, hogy megsemmisítik az eredményeiket" - nyiltakozta a FIA bejelentése után Dupasquier.

Max Mosley, az FIA elnöke szerint a Michelin termékei a szezon elején még szabályosak voltak, ám annak előrehaladtával a francia gyár változtatott azok összetételén, ezért nem feleltek meg a szabályoknak a Magyar Nagydíj után.

Ezt a vádat Dupasquier azonnal visszautasította: "az első futam óta egyforma abroncsokat vittünk minden versenyre" - mondta a főmérnök.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?