Mégis tud szabályos gumit gyártani a Michelin Monzára

2003.09.04. 13:31
Hétfőn még lehetetlennek tűnt, szerdára mégis elkészítették az új abroncsokat, ám azok két kocsin is tönkrementek. Ralf Schumacher lábadozik, Villeneuve a Williamshez tart.
A korábbi napok nyilatkozatai után némileg váratlanul Pierre Dupasquier bejelentette: a Michelin elkészült az újraértelmezett szabályoknak is megfelelő abroncsaival, s azokat használhatják majd a francia gumigyártó cég támogatását élvező csapatok a jövő heti Forma-1-es Olasz Nagydíjon.

"Huszonnégy órát dolgoztunk naponta"

Pedig hétfőn még maga a francia cég sportigazgatója mondta, hogy esélyük sincs arra, hogy a monzai futamra befejezzék a munkát.

"Ugye egy pillanatig sem gondolták komolyan, hogy a Michelin nem felel a kihívásra? Az FIA új szabályértelmezése cselekvésre késztetett bennünket, s munkatársaim múlt szerda óta napi huszonnégy órában dolgoztak" - közölte Dupasquier. - "Akik ismerik az abroncsok világát, azok tisztában vannak azzal, hogy milyen nagyszerű eredményt értünk el ezzel. Ezért hálás vagyok a Clermont-Ferrandban dolgozó kollégáimnak."

Dupasquier nyilatkozata alig néhány órával követte Ross Brawn bejelentését, a Ferrari technikai igazgatója elismerte, - ezt késő délután a Nemzetközi Automobil Szövetség is megerősített - hogy a maranellói csapat jelentette fel a Michelint a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, s ezt követően született meg a gumi-ellenőrzés megszigorításáról szóló döntés.

Villeneuve a Williamsnél?
Tovább tart a Juan Pablo Montoya csapatváltásával kapcsolatos találgatás. Amint arról már az index is beszámolt, a kolumbiai pilóta nem fogja meghosszabbítani a 2004-es szezon végén lejáró szerződését, mert Sir Frank Williams nem hajlandó megemelni 4 millió dolláros éves fizetését. (Csapattársa, Ralf Schumacher 14-et keres.)
A McLaren már ajánlatot is tett a dél-amerikainak, versenyezzen nála már a 2004-es szezonban, és Montoya hajlani is a dologra, csak hogy a Williams 20 millió dollárt kérne a szerződés idő előtti felbontásáért. Az első hírek szerint a McLaren ezt hallva visszakozott, de úgy tűnik, mégis meggondolta magát, és hajlik arra, hogy valahogy megszerezze már a következő szezonra a 27 éves pilótát. Emellett Julian Jakobi, Montoya menedzsere is azon dolgozik, hogy védence már jövőre csapatot válthasson.
A Williams-BMW ezt hallva máris elkezdte keresni a kolumbiai utódját, és a német Auto Bild információi szerint Jacques Willeneuve, a BAR-Honda versenyzője a legesélyesebb Montoya helyére. A kanadai az idény végén biztosan elhagyja jelenlegi istállóját, és szívesen igazolna vissza korábbi munkaadójához, melynek autójával 1997-ben világbajnok lett.
Az autósport elitkategóriájának sportszabályzata szerint az első gumik futófelületének szélessége nem haladhatja meg a 270 mm-t, ezt az értéket eddig a versenyek előtt mérték, mostantól viszont a versenyek után ellenőriznék.

Az FIA a mogyoródi verseny után figyelmeztette a Michelint használó csapatokat, ha jövő héten Olaszországban a futófelület mérete túllépi a megengedettet, akkor megbüntetik őket.

A francia gumigyártó abroncsait a Williams-BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Jaguar-Cosworth és a Toyota használja, és már a monzai teszt szerdai napján ki is próbálhatták az új, szabályos Michelineket.

A rekordidő alatt kifejlesztett és legyártott "papucsokkal" a mcLarenes David Coulthard a nap legjobb idejét futotta, míg csapattársa, Kimi Raikkönen második lett. A Magyar Nagydíj győztesének, Fernando Alonsónak, illetve a jaguaros Mark Webbernek viszont nem tetszettek az új gumik, hiszen mindketten defektet kaptak.

"Nem lehetett beállítani a kocsit"

"Egész nap gondjaink voltak az abroncsokkal, az autót nem sikerült rendesen beállítani a pályára" - nyilatkozta Mark Webber, aki a 12. időt érte el szerdán.

A williamses Ralf Schumachernek nem volt alkalma kipróbálni az átalakított Michelineket, keddi balesete után - amit az első vizsgálatok szerint a hátsó felfüggesztés törése okozott - egy ideig még nem ülhet autóba. A német pilóta Monzában, az első Lesmo-kanyarban csúszott ki, majd többször fel is borult, így nem csoda, hogy egy éjszakán át kórházban tartották. Sőt, az orvosok még szerdán reggel sem akarták kiengedni, de ekkor saját felelősségre elhagyta a betegszobát, és haza repült salzburgi otthonába.

A kis Schumacher ott lesz az Olasz GP-n

"Ralf már rendben van, semmi baja, de hétfőig nem csinálhat semmit, pihennie kell. Azt követően viszont megkezdheti a felkészülést az Olasz Nagydíjra, Monzában biztosan versenyezni fog" - nyilatkozta szerdán a kisebbik Schumacher szóvivője, Tomas Hoffman.

A 28 éves német pilótát a monzai gyakorlás utolsó két napján a Williams-BMW tesztpilótája, Marc Gené helyettesíti.