A Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) felszólításának engedelmeskedve a Michelin új gumikat gyártott , melyek keskenyebbek, így a verseny végén is szabályosak maradnak, de a Ferrari mégis óvással fenyegette meg az ellenfeleket, mondván, már a Magyar GP előtt sem az előírásoknak megfelelő gumikkal versenyeztek.
"Brawn jelzésére változtatták meg a szabályokat"
Válaszul a Michelinn péntek reggel kommünikét adott ki, melyben közölte, rágalmazásáért valószínűleg bepereli Ross Brawnt, a Ferrari technikai igazgatóját. Az olasz csapat nevében Brawnt ismerte el nyilvános, hogy Magyarországon a Ferrari jelentette fel a rivális Michelines istállókat.
"Ross Brawnnak nincs joga ahhoz, hogy eldöntse, melyik gumi szabályos és melyik nem az" - állt a Michelin közleményében. - "Az FIA mindig is a futamok előtt ellenőrizte az abroncsokat, és Brawn jelzésére önkényesen változtatta meg a szabályzatot."
A Renault szerint jobbak az új Michelin gumik
A pályán kívüli vádaskodásra a Michelin a monzai aszfalton is válaszolt a Ferrarinak, illetve az olaszokat támogató rivális Bridgestone gumiszállítónak. Mike Gascoyne, a Renault technikai igazgatója szerint ugyanis az új, keskenyebb Michelinekkel gyorsabbak lesznek a francia autók.
"Csütörtökön remekül mentek a kocsijaink az új, immár teljesen legális Michelinekkel. Rögtön képesek voltak felvenni a versenyritmust, sőt, egy kicsit még növelték is az autók teljesítményét a régi, nem konform abroncsokhoz képest" - nyilatkozta magabiztosan Gascoyne.
Az angol szakember ennek ellenére nem zárja ki, hogy a Renault Monzában is a régi Michelin abroncsokkal indul, mert a "Renault kocsik kevésbé terhelik meg a gumikat, mint a többi csapat autói, és egyáltalán nem biztos, hogy megbuknának a verseny utáni ellenőrzésen."