Árpád
-2 °C
4 °C

Rosszak az új Michelin gumik?

2003.09.09. 14:04
Az angolok félnek, hogy az új gumis szabályok miatt veszítik el a világbajnokságot. Alonso a Ferrarit kritizálja, Schumacher bizakodik.
A hét elején már úgy, látszott, véget ér a Michelin-ügy, de kedden ismét történtek események, amelyek továbbra sem hagyják nyugodni a rivális csapatokat, az ellenfeleit feljelentő Ferrarit, illetve a michelines Williams, McLaren és Renault istállókat.

Az angol Guardian című lap ugyanis úgy tudja, a két brit csapat vezetői titokban találkoztak Charlie Whitinggal, az FIA technikai bizottságának vezetőjével.

Aggódik a Williams és a McLaren

Ron Dennis, Martin Whitmars a McLaren részéről, illetve Sir Frank Williams és Patrick Head a Williams-BMW-től elpanaszolta Whitingnak, hogy az új gumiellenőrzési szabályok miatt attól félnek, nem lesz esélyük a világbajnoki címért versenyezni az utolsó három futamon.

Tényleg nem tud veszíteni a Ferrari?

  • 309
    Tényleg nem
  • 264
    Beijedtek Baumgartnertől
  • 40
    De igen, emelt fővel
  • 13
    Csak azt tud
  • 10
    Döntetlenre játszik

Amint arról korábban már írtunk, a Magyar Nagydíj után a Ferrari felhívta Charlie Whiting embereinek a figyelmét a Williamsek túl széles abroncsaira, akik a szabályokat megváltoztatva nem csak a verseny előtt, de utána is lemérték azokat. És, mint kiderült, az első gumik, amelyek a rajt előtt még szabályosak voltak, a leintés után tényleg kiszélesedtek, meghaladták a maximális 27 centimétert.

Az FIA azonnal felszólította a Michelint, hogy az Olasz Nagydíjra készítsen a reguláknak megfelelő abroncsokat, aminek - kisebb huzavona után - a francia gyár eleget is tett .

Ezekkel viszont, úgy tűnik, már nem lesznek olyan gyorsak a Williams és a McLaren autói, mint eddig, sőt, az sem kizárt, hogy még ezek sem mennek majd át a futamot követő ellenőrzésen, legalább is ezt tükrözi Martin Whitmars megbeszélés utáni nyilatkozata.

"Lehet, hogy a gumiügy miatt elveszítjük a világbajnokságot. Bár a Michelin új gumikat készített, még mindig nem lehetünk biztosak benne, hogy a verseny utáni ellenőrzésen minden simán megy majd. A változtatások nem igazán kedveznek nekünk" - aggódott az ezüstnyilak csapatigazgatója.

Csak a Renault nyugodt

Érdekes egyébként, hogy a harmadik Michelinekkel igen sikeresen szereplő csapat, a Renault nem vett részt a titkos ülésen, sőt, szerintük az új gumik még jobbak is lehetnek a régieknél. Ennek talán az autók közötti különbség az oka, hiszen míg a BMW és a Mercedes 120 fokos hengerelrendezésű motorokat gyárt, a Renault egyedüliként 111 fokos erőművel fut. Emiatt pedig alacsonyabban van a súlypontja a kocsinak, és így feltehetően a gumik is kevésbé kopnak el.

A Renault Magyarországon győztes pilótája, Fernando Alonso szerint egyébként az egész ügy túl van lihegve, egyszerűen csak arról van szó, hogy a Ferrari nem tudja elviselni a vereséget .

"A Michelin gumik jobbak ebben a szezonban, mint a Bridgestone-ok, ilyen egyszerű az egész. Komikusnak találom a kialakult helyzetet, amikor Schumacher, a Ferrari és a Bridgestone nyer, senki nem panaszkodik a gumijaik miatt, most, hogy veszítenek, azonnal katasztrófahangulatot teremtenek" - kritizálta a Ferrarit a 22 éves spanyol.

Az olaszok legjobb pilótája, Michael Schumacher viszont nem foglalkozik a gumikkal, inkább annak örül, hogy a múlt heti monzai teszten valószínűleg megoldódtak a vörösök problémái.

"Monzában újra a régiek leszünk"

"Úgy érzem, a három és fél nap tesztelésnek meg lesz az eredménye, Monzában újra a régi formánkban leszünk" - bizakodott az ötszörös világbajnok. - "A szezon utolsó része nagy kihívás lesz, de semmi bajom ezzel, számítottam rá, hogy nem lesz könnyű a győzelem. Az utóbbi szezonokban összeszedett tapasztalatok, és az akkori győzelmek tudatában viszont koncentráltan és nyugodtan dolgozhatunk."

Schumacher konkrétan beszél arról is, miben fejlődött a gyakorlás alatt a Ferrari.

"Új aerodinamikai elemeket próbáltunk ki a vasárnapi versenyre, és fontos számítógépes adatokkal is gazdagodtunk. Kétségtelen, hogy a monzai nehéz verseny lesz, de reális esélyünk van a győzelemre. Bármi is történjék, mindent meg fogunk tenni azért, hogy változtassunk az utóbbi versenyek tendenciáján, és újra mi legyünk az élen" - mondta a német versenyző, aki legutóbb június közepén, a Kanadai GP-n tudott győzni.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?