Baumgartnernek 55 millió forintba kerül egy Forma-1-es futam

2003.10.14. 13:22
A legnépszerűbb olasz autós hetilap, az Auto Sprint szerint ennyit fizettek a magyar pilóta szponzorai, hogy indulhasson a Hungaroringen, majd még egyszer ennyit, hogy Monzában is rajthoz állhasson.
Hétfőn arról adtunk hírt, hogy a Jordan istálló jövőre le akarja igazolni Heinz-Harald Frentzent, az pedig már néhány héttel ezelőtt kiderült, hogy az ír csapat Baumgartner Zsoltnak is szerződést ajánlott a következő szezonra.

A német pilóta a Bild című lap információi szerint kétmillió dolláros fizetést kér egy évre, míg Baumgartnernek fizetnie kellene a Forma-1-es helyért. Arról viszont, hogy mennyit, nincs pontos információ.

1 milliárd 200 millió forint lehet egy év a Forma-1-ben

A pletykák szerint hét-nyolc millió dollárba kerülne egy év a Jordannél, de elképzelhető, hogy mégsem kellene ekkora összeget letennie a fiatal pilótának és menedzsmentjének.

A legnépszerűbb olasz autós hetilap, az Auto Sprint ugyanis úgy tudja, hogy idén Baumgartner két Forma-1-es rajthoz állása összesen félmillió dollárba (110 millió forintba) került, vagyis versenyenként 250 ezret (55 millió forintot) kellett összeszedniük a szponzoroknak.

Ebből kiindulva tehát, ha jövőre 17 futamon, vagyis egy teljes szezonon át akar versenyezni az F-1-ben a 22 éves pilóta, akkor összesen 4 millió-százhuszonöt ezer dollárt (903 millió forintot) kellene fizetnie.

Ebben persze nincsenek benne a tesztekre szánt pénzek, de azok valószínűleg maximum egy-másfél millió dollárral emelnék meg az összeget, vagyis számításaink szerint Baumgartner 5-5,5 millió dollárért (1 milliárd 204 millió forintért) már Forma-1-es versenyző lehetne a Jordannél 2004-ben.

(Szerkesztőségünk telefonon megkereste Frank Tamást, Baumgartner Zsolt menedzserét, aki viszont nem akart nyilatkozni pénzügyi kérdésekkel kapcsolatban.)

Baumgartner is Frentzent szeretné csapattársnak

Eddie Jordan istállójának főszponzora egy angol dohánygyár, amely idén Ralph Firmant ültette az egyik sárga autóba, és úgy hírlik, jövőre is szeretne legalább egy brit pilótát látni a csapatnál.

Ennek persze ellent mond, hogy Jordan Frentzennek és Baumgartnernek is szerződési ajánlatot tett, de nem szabad elfelejteni, hogy 2000-ben ugyan ez a cigarettamárka volt a Jordan főtámogatója, viszont brit pilóta nem szerepelt a gárdánál.

Sőt, az egyik versenyző akkor is Heinz-Harald Frentzen volt, akivel kapcsolatban az Indexnek korábban Baumgartner azt nyilatkozta, ha választhatna, őt szeretné csapattársának. (Frentzen csapattársaként 2000-ben az olasz Trulli indult.)