Radikális megoldások az új F-1-es Williamsen

2004.01.05. 14:33
A Williams-BMW 2004-es gépe az utolsó csavarig megújult, és a csapatfőnök szerint idén világbajnok lesz.
A Williams-BMW istálló hétfőn délelőtt Valenciában bemutatta a 2004-es szezonra épített új autóját, az FW26-os kódjelű gépet. A versenygépet a pilóták, Ralf Schumacher, Juan-Pablo Montoya és Marc Gené jelenlétében tárták a nyilvánosság elé.

Egyedi orrmegoldás

FW26-os
A külsejében rengeteget változott kasztni fő jellegzetessége a különleges kialakítású orr-rész, amely egészen egyedi a Forma-1-ben, de az autó hátulján is találhatóak újdonságok, és természetesen a BMW is fejlesztett motort épített a gépbe.

"Tanultunk a tavalyi hibáinkból, 2004-ben rögtön az első futamtól kezdve versenyképes autóra van szükségünk, ha világbajnokságot akarunk nyerni. Ha kihasználjuk a lehetőségeinket, biztos vagyok benne, hogy idén képesek leszünk nyerni" - nyilatkozta magabiztosan nem sokkal az autó leleplezése után Sir Frank Williams csapatfőnök.

"Egyetlen csavart sem hagytunk változatlanul"

A technikai újításokról pedig az istálló technikai igazgatója, Patrick Head és Gavin Fisher főtervező beszélt.

"Egyetlen csavart sem hagytunk változatlanul, az autó vadonatúj. Azzal, hogy a kocsi orra nem nyúlik az első szárny fölé, szabadabban áramolhat a levegő a kasztni fölé, illetve alá is, ami nagyobb leszorítóerőt eredményez" - mondta Head.

Gavin Fisher kiemelte, hogy az idei karosszéria mérföldkő lehet az F-1 történetében: "az FW26-os nem a tavalyi autó továbbfejlesztett változata. Ez sokaknak meglepő lehet, hiszen a 2003-as gép is igen sikeres konstrukció volt, de a Forma-1-ben egy pillanatra sem lehet megállni a fejlesztések terén. A szabályok a legtöbb területen korlátozzák a lehetőségeinket, de ezúttal igyekeztünk minden előírási pontot maximálisan kihasználni".

"Idén is a BMW lesz a legerősebb"

Ralf Schumacher és az FW26-os
A 2004-es szabályok szerint minden autónak egyetlen motorral kell teljesítenie a háromnapos versenyhétvégét, így a BMW-nek sem volt könnyű dolga a fejlesztések terén. Mario Theissen, a bajorok sportigazgatója viszont úgy véli, továbbra is a legjobb F-1-es motort tudják a Williamsnek szállítani.

"Rettentően összetett feladatot kell megoldanunk, ha világbajnokok akarunk lenni. A 2004-es szabályok értelmében egy versenyhétvégén csak egy motort használhatunk autónként, ami azt jelenti, hogy az erőmű megbízhatósága mindennél fontosabb. Ennek ellenére természetesen továbbra is arra törekszünk, hogy a mi motorunk legyen a legerősebb a Forma-1-ben" - szólt a bemutatón Theissen.

Az új kocsi formájában és belsejében tehát sokat, fényezésében viszont semmit sem változott: maradtak a kék-fehér színek és a tavalyi szponzorok is.

Az FW26-ossal a versenyzők hétfő délután három óra körül teszik meg az első köröket a valenciai pályán.