Máris megújult az idei Ferrari

2004.02.20. 18:19
Egy angol honlap képén jól látható, hogy a kocsi, amellyel Schumacher a hét utolsó napjaiban tesztelt, teljesen más, mint az, amelyiket az istálló január 26-án bemutatott.
A Ferrari január 26-án mutatta be az idei szezonra tervezett autóját, amely az F2004-es kódnevet kapta. A bemutatón a Ferrari mérnökei megemlítették ugyan, hogy az első tesztek tapasztalatai után egy-két helyen változhat a kasztni formája az első, ausztráliai futamig, de arra senki nem gondolhatott, hogy az istálló új karosszériát tervez.

Új autót próbált ki Schumacher

Az autosport.com internetes honlap pénteki, a Ferrari mugellói tesztjén készült fotóján viszont egy szinte teljesen új kocsi látható, a kasztni minden pontja megváltozott.

Az autó orra az eddigi ívelt forma helyett nagyjából negyven centiméterrel a legeleje előtt megtörik, és a föld felé mutat.

Az oldalso levegőnyílások magassabbak és rövidebbek lettek, annyival kisebbek, hogy alig fér el rajtuk a két szponzor logójának a matricája. Így a hátsó kerék és a kasztni vége között meglehetősen nagy szabad tér nyílt, és nem jutott hely az általában minden F-1-es kocsinál standard, felfelé ívelő légterelő fülnek. Ehelyett a kasztnitörzstől elkülönülő, valamilyen más felfüggesztési módszerrel rögzített szárny került a hátsó kerekek elé.

Egyelőre a gyár nem kommentálta a fotót

Változott a motorburkolat a formája is: a karosszéria ezen része szintén lerövidült, a végét mintha levágták volna.

A kétségtelen újításokról a Ferrari még nem számolt be hivatalosan, de valószínű, hogy a kép nyilvánosságra kerülte után ezt már nem fogja tudni elkerülni.