Az apa

2004.03.05. 15:51
Baumgartner Antal, az első magyar Forma-1-es pilóta édesapja Dacia-szerelőként kezdte, majd a rendszerváltás idején indította be Renault-kereskedését, amellyel megalapozta fia versenyzői karrierjét.
Zsolt stabil hátterét szülei, de legfőképp édesapja, Baumgartner Antal jelenti. Ahogy sporttársai nevezték (merthogy az ifjú autószerelő kis híján a Vasas aktív futballistája lett), Baumgartner Öcsi a XI. kerületi, Bicskei utcai Ktsz-nél alapozta meg a család jövőjét, amely akkoriban az ország legpatinásabb Renault és Fiat szervize volt, igaz, ő nem az említett két típus, hanem a "Ceaucescu bosszúja" néven elhíresült Dacia javításával (újbóli összerakásával) szerzett vagyont.
Karrier
Végzettsége: autóközlekedési technikum
1969: az autószerelő szakma mestere 1970: egyéves franciaországi tanulmányút
1976-1989: autószerelő kisiparos, "Dacia-feljavító"
1989-1992: a Renault generál importőre
1992-2002: tíz éves exkluzív értékesítési jog Budapesten
Napjainkban: az ország legnagyobb magánkézben lévő Renault márkakereskedő-hálózatának tulajdonosa
Magánszféra Család: 31 éve nős, felesége könyvelő
Gyerek: egy 22 éves fia van, Zsolt
Lakás: budapesti családi ház
Autó: Renault
Hobbi: tenisz
Közben persze - egy másik kollégája társaságában - a Renault gyárban is megfordult, ahol (1970-ben) tökéletesen elsajátította a francia márka javítási technológiáját. Öt évvel később, azaz 1975-ben váltotta ki az iparengedélyt, s ettől az időponttól a XI. kerületi családi ház a Dacia-tulajdonosok Mekkája lett. A rendszerváltás idején már 16 alkalmazottat foglalkoztatott a Baumgartner-műhely, amikor a Renault ismét megjelent Magyarországon, hogy hídfőállást létesítsen a dinamikus fejlődés előtt álló közép-kelet-európai országban. Baumgartner Antal számára egy percig sem volt kétséges, lépnie kell! 1989 telén megkérdezte balatoni üdülőszomszédját, Kollár Györgyöt, hajlandó-e betársulni egy frissen alapítandó autókereskedelmi Kft-be, aki természetesen igent mondott. A cégalapítást (Baumgartner Autócentrum Kft.) követően megkeresték a Renault gyár vezetőit, akik - miután kiderült, hogy a korábban náluk gyakorlatot szerzett Baumgartner Öcsiről van szó - azonnal aláírták a szerződést a márkaképviseleti jogok átadásáról. Bár a Renault Hungária Kft. megalapításával a generálimportőri teendők átkerültek az új cég hatáskörébe, az ország legnagyobb márkakereskedőjeként, évi 10 milliárd forintot meghaladó árbevétellel, a Baumgartner Kft. továbbra is a hazai újautó-piac meghatározó szereplője. Nem kétséges, Baumgartner Antal minden idejét és energiáját az üzletbe fektette, mert hitt a sikerben, mint ahogyan abban is, hogy a kitartó munka eredményeként a fiából is sikeres autóversenyző lesz egyszer. Zsolt felfelé ívelő karrierje kettejük megítélésén is változtatott, hiszen ma már nem úgy emlegetik az első magyar Forma-1-es pilótát, mint Baumgartner Antal fiát, inkább az idősebb Baumgartnerre mondják, hogy ő Zsolt apukája.