Bahreinben nem lesz pezsgőzés

2004.04.01. 14:50
A mohamedán vallási előírások miatt a Bahreini Nagydíjon a dobogósok csak gyümölcslevet locsolhatnak a leintés után. Schumacher bizakodik, Montoya elszánt, Buttonnak fogalma sincs, milyen lesz az F-1 történetének első közel-keleti versenye - amelyet a sivatag közepén elterülő pályán rendeznek.
Vasárnap az idei harmadik futammal folytatódik az F-1-es világbajnokság. A Bahreini Nagydíj először szerepel a versenynaptárban, így talán kissé kiegyenlítettebb lesz a küzdelem, mint az első két versenyen, amit Michael Schumacher simán megnyert.

A hatszoros világbajnok a Közel-Keleten is jó szereplésre számít, bár a sivatag közepén elterülő pálya körülményei kissé elbizonytalanítják.

Izgalomra számít a világbajnok

"A bahreini futam több szempontból is új, de a körülményeket figyelembe véve, a homok okozhatja a legtöbb problémát. Senki sem tudja, mennyire fogja befolyásolni a motorok teljesítményét a por, ezért biztosan nagyon izgalmas hétvége lesz" - nyilatkozta Bahreinbe érkezése után a ferraris.

Bahreinben gyümölcslevet locsolnak
A mohamedán vallás tiltja az alkoholfogyasztást, és a bahreini futam rendezői szigorúan igyekeznek betartani a követelményeket, így még a dobogón ünneplő pilóták sem locsolhatnak pezsgőt a verseny után. Az ünneplés ennek ellenére nem marad el, csupán az lesz a különbség, hogy az ötliteres üvegekben alkoholmentes, gránátalmából és különböző helyi gyümölcsökből készült, vízzel hígított és szén-dioxiddal dúsított ital, Warrd lesz.
A 35 éves pilóta szokás szerint igyekszik kiemelni csapata leggyengébb pontját is, amely miatt szerinte nehéz verseny vár rá. "Az új pálya nem jelenthet gondot, hiszen senki nem vezetett még itt F-1-es kocsit, és bármennyire is ismeretlen egy pálya helyszín, néhány kör alatt meg lehet tanulni. A meleg szintén nem probléma, Malajziában is forró volt az idő. Persze a Távol-keleten a verseny napján nem sütött a nap, ami nekünk kedvezett. Bahreinben forróság lesz és nagy kihívást jelent, hogy ezúttal is mi alkalmazkodjunk legjobban az időjáráshoz, de magabiztosan várom a futamot" - mondta Schumacher.

Az aszfalt nem lesz szokatlan Schumachernek

A német az aszfaltra kerülő homokról nem beszélt, annak ellenére, hogy a por a gumiknak is gondot okozhat, nem csak az erőműveknek. A hetvenkétszeres futamgyőztesnek persze valószínűleg könnyebb dolga lesz a megfelelő abroncsok kiválasztásánál, mint a riválisainak, hiszen az 5417 méter hosszú aszfaltkör alapanyagát a Ferrari üzemanyagszállítójának, a Shellnek a segítségével fejlesztették ki, és az megegyezik a Ferrari fioranói házi pályájának az anyagával.

A ferrarishoz Juan Pablo Montoya, a Williams versenyzője tudott a legközelebb kerülni Malajziában, a kolumbiai Bahreiben még jobb eredményre számít.

"Mintha a Váci utcában sétálgatnék"
"A megérkezésünkkor rendkívül kedvesen fogadtak bennünket a reptéren, és azóta is nagyon előzékenyek a vendéglátók, de lépten nyomon tapasztalni a rendkívüli biztonsági készülődést. Mi pilóták sem hagyhatjuk el a pályát anélkül, hogy nem tájékoztatnánk erről a csapatvezetőket - mondta Bahreibe érkezése után Baumgartner Zsolt. Az időjárás kifejezetten kellemes, a 30 Celsius körüli a hőmérsékletet az állandóan lengedező szél miatt alig 20 foknak érzi az ember. A szél viszont viszi a levegőben a homokot, amikor autóztunk ki a pályára, amerre csak a szem ellátott barna volt a levegő. A versenypálya egyszerűen lenyűgöző. Eddig hasonló létesítményt még nem láttam. A hatalmas méretek, és a csodálatos építészeti megoldások a jellemzőek. A bokszok sokkal tágasabbak, mint bárhol máshol. A bokszutca is sokkal szélesebb, olyan, mintha mondjuk a Váci utcában sétálgatna az ember.
Montoya győzni akar

"A malajziai második helyem után úgy látom, a csapat magabiztosabb lett. Mindenki elszántan dolgozik, célunk, hogy Bahreinben egy fokkal feljebb lépjünk. A pálya tetszik, első ránézésre jó néhány előzési pontot megszámoltam rajta" - dicsérte kollégáit és a létesítmény tervezőit a dél-amerikai.

A renault-s Fernando Alonso még az első versenyen, Ausztráliában állhatott dobogóra, majd Malajziában, miután az időmérőn kicsúszott, az utolsó helyről indulva lett hetedik.

"Újra a legjobbak között leszek"

"Még egyszer nem követhetek el olyan hibát, mint legutóbb; ha nem kellett volna az utolsó kockáról indulnom, ismét az élmezőnyben lehettem volna. Bízom benne, hogy Bahreinben újra a legjobbak között leszek" - bizakodott a spanyol.

Annak ellenére, hogy a Reanult autói eddig mindkét nagydíjon célba értek és rendre pontokat is szereztek, a legtöbbet fejlődött csapat mégis a BAR-Honda, mellyel Jenson Button szűk két héttel ezelőtt karrierje első dobogós helyezését érte el. Az angolnak tetszik a pálya, de jósolni nem tud, mert ismeretlenek a körülmények.

"A csapatból mindenkinek tetszik az új pálya, bár fogalmunk sincs, milyenek az esélyeink. Persze mindenképpen jó lenne folytatni a pontszerző sorozatunkat, ha pedig ismét dobogóra állhatnék, az még szebb lenne" - mondta a 24 éves versenyző.