Radikális szabályváltozások a Forma-1-ben

2004.04.23. 14:37
A Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley május elején szabálymódosítási javaslatokat nyújt be az istállóknak: kisebb motorokat akar, betiltaná a kerékcserét és visszahozná a manuális sebességváltót a 2008-as szezontól.
A Nemzetközi Autós Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley ismét arra készül, hogy radikálisan átalakítsa a Forma-1-et. A sportvezető a San Marinó-i Nagydíj pénteki napján tette közzé azt a 2008-tól esedékes változtatásokat tartalmazó, több pontból álló listát, amelyet május 4-én fog hivatalosan a csapatok elé terjeszteni.

Vissza a nyolcvanas évekbe

Mosley a motorok teljesítményét csökkentendő, háromról 2,4 literesre, illetve tízről nyolc hengeresre korlátozná az erőműveket, amelyeknek az eddigi egy helyett két versenyhétvégét kellene kibírniuk. Az angol elnök száműzné a kipörgésgátlót és a szervókormányt, az elektronikus sebességváltó helyett ismét manuális váltóművet szereltetne a kocsikba. Betiltaná a tartalékautó használatát, limitálná a tesztnapok számát és csak egyetlen gumigyár abroncsait használhatná valamennyi autó.

A FIA első embere a lebonyolítási szabályokon is változtatna, megszűntetné például a verseny közbeni kerékcserét, csak a tankolásokat engedélyezné, valamint az időmérő rendszerét is átalakítaná.

Látványnövelés, költségcsökkentés

A reformokra Mosley szerint "a Forma-1 látványosabbá tétele és a költségek csökkentése miatt lenne szükség". Idén ugyanis az eddigi három futamot ugyanaz a csapat és ugyanaz a pilóta nyerte - Ferrari és Michael Schumacher - , a legtöbbet költő Toyota pedig nagyjából 350 millió dollárt áldoz az F-1-es csapatára, ami Mosley szerint elfogadhatatlan.

A javaslatokról a sportvezető május 4-én tárgyal a csapatfőnökökkel Monacóban, majd a változtatások, amelyek a Forma-1 nyolcvanas évekbeli aranykorára utalnak, a Motorsport Világtanács június 30-i ülésén válhatnak hivatalossá.