További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A globalizáció ellen tüntetett
A zászlót lobogtató ember egy globalizáció-ellenes tüntető - aki jelenleg a rendőrség vendégszeretetét élvezi -, az eddigi adatok szerint kijátszva az őrök figyelmét, a boxutca környékén mászott át a kerítésen.
Tavaly Silverstone-ban a Brit Nagydíjon egy ember beszaladt a pályára és végigfutotta a Hangar-egyenest szemben a versenyzőkkel. Szerencsére nem ütötték el. A biztonságiak csak több száz méter megtétele után tudták lekapcsolni.
A nemzetközi sajtó Michael Schumacher dicsőítése mellett egyre gyakrabban ír arról, hogy a német pilóta és a Ferrari egyeduralma érdektelenné teszi a Forma-1-es világbajnokságot (lásd keretes írásunk). Schumacher a vasárnapi Spanyol Nagydíjon idei ötödik sikerét ünnepelhette sorozatban.
Csoda, hogy végigbírta a Ferrari
A német annak ellenére nyert fölényesen, hogy a futam tizenegyedik körétől kezdve törött kipufogóval versenyzett.
Amint azt maga Schumacher mondta el a futamot követően, hogy a technikai igazgató, Ross Brawn szólt neki a rádión, valószínűleg megrepedt az alkatrész, és csak idő kérdése, mikor törik el teljesen. "Tehetetlenek voltunk, csupán remélhettük, hogy kibírja a verseny végéig. Szerencsénk volt, a kipufogó kitartott" - nyilatkozta a hatszoros világbajnok.
Égett is a kipufogó
Brawn elmondta, a hiba a kocsi teljesítményét nem befolyásolta, viszont a kasztinban kezdett kárt okozni, sőt, egy pillanatra még ki is gyulladt.
"Körről körre rosszabb lett a helyzet, a kipufogó megrepesztette a kasztnit is, és egyszer ki is gyulladt, úgy hogy én már arra számítottam, hogy Michael célba sem ér. Nem gondoltam volna, hogy eljut a kockás zászlóig, arra meg végképp nem, hogy végül győzni fog" - mesélte az angol szakember.
Michael Schumacher páratlan sorozata így tovább folytatódhatott: a világbajnoknak legutóbb a 2001-es Német GP-t kellett feladnia a Ferrari műszaki hibája miatt.
Már csak Senna rekordja maradt
A ferraris idén megnyerte az első öt versenyt, és ezzel beállította Nigel Mansell 1992-es rekordját. Ha ezt megdönti, már csak egyetlen csúcs marad előtte a Forma-1-ben, Ayrton Senna 65 első rajtkockás rekordja. Pillanatnyilag már 59-nél jár, így valószínűleg a brazil legenda megdönthetetlennek hitt csúcsa nem éri meg a jövő évet.
|