További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Az olasz márka ráadásul kettős győzelmet aratott, mert a második Rubens Barrichello lett. Az első körön kívül valójában az összes többi egynahgú volt. Akkor a két Williams már az első kanyarban összeütközött és Ralf Schumacher feladta, majd Sato vívott és nyert meg egy remek csatát Trullival szemben.
A japán egyébként remekül vezetett, de tizennégy körrel a vége előtt, amikor harmadik volt, felrobbant a motorja, így csapattársáé, Buttoné lett a dobogós hely.
Michael Schumacher idén hatodszor, pályafutása során hetvenhatodszor nyert.
Nyilatkozatok
Tekintse meg képeinket! |
Rubens Barrichello: "Jó verseny volt, bár nehezen indult és nehezen végződött. A rajtnál nagyon nagy volt a tülekedés, csoda, hogy megúsztam épp kocsival. Én csak kétszer tankoltam, nem úgy mint Schumacher, aki háromszor állt ki, viszont ez a taktika is jónak bizonyult. A hajrában Sato akciója miatt ijedtem meg egy kicsit esélye sem volt előzni, mégis megpróbálta, de szerencsére ő járt rosszabbul. A kocsit ezt követően nehezen lehetett irányítani, de sikerült beérnem."
Jenson Button: "Jó érzés ismét dobogóra kerülni, persze ehhez kellett Sato kiesése is. Sajnálom őt, mert egész hétvégén remekül ment, de végül én lettem a szerencsésebb. A csapat újra remekül dolgozott, nekik is meg kell köszönnöm a remek helyezést."
Baumgartner Zsolt: "Nehéz volt a rajt, mert az első kanyarban a két Williams balesete miatt nagyon betömörült a mezőny, majd a kocsimmal is meggyűlt a bajom, hiszen nehéz volt vezetni. Rossz volt az egyensúlya, és emiatt az első kerékcseréig, amikor is sikerült javítani rajta, rengeteg időt veszítettem. Emiatt nem is tudtam megelőzni a csapattársam, ami kissé bosszant, ám összességében örülök az újabb célbaérésnek."
Az Európa GP végeredménye
1 M. Schumacher Ferrari 1:32:35.101
2 R. Barrichello Ferrari + 17.989
3 J. Button BAR + 22.533
4 J. Trulli Renault + 53.673
5 F. Alonso Renault + 1:00.987
6 G. Fisichella Sauber + 1:13.448
7 M. Webber Jaguar + 1:16.206
8 JP. Montoya Williams + 1 kör
9 F. Massa Sauber + 1 kör
10 N. Heidfeld Jordan + 1 kör
11 O. Panis Toyota + 1 kör
12 C. Klien Jaguar + 1 kör
13 G. Pantano Jordan + 2 kör
14 G. Bruni Minardi + 3 kör
15 Z. Baumgartner Minardi + 3 kör
Nem értek célba:
16 T. Sato BAR
17 D. Coulthard McLaren
18 K. Räikkönen McLaren
19 R. Schumacher Williams
20 C. Da Matta Toyota
A rajt előtt
A világbajnok Michael Schumacher vasárnap a nürburgringi Európa Nagydíjon győzhet újra monacói, kieséssel végződött kudarca után. Baumgartner Zsolt a 17. helyről indulhat, miután csapattársát, Gianmaria Brunit az utolsó posztra sorolták vissza. Az olasz a szombati elő-kvalifikáción a piros lámpás tiltó jelzés ellenére hajtott a pályára.
Az Európa GP körről körre
14.00: Minden autó elindult a felvezető körre. Az idő száraz, húsz fok van.
Rajt: Schumacher remekül ment el, mögötte Sato és Trulli viaskodott, az olasz vissza is esett néhány helyet. Hátrébb Montoya ütközött Ralf Schumacherrel, a német pedig Buttonnal. Az angol tovább ment, Ralf kiesett, a vétlen da Mattával együtt. A kolumbiai kocsiján vezetőszárnyat cseréltek.
3: Michael Schumacher már négy másodperccel vezet.
5: Schumacher már majd' kilenc másodperccel vezet.
6: a ferraris feltartóztathatalannak tűnik, a kasztniján két oldal egy-egy új levegőbeömlő-nyílás is van és egy új formájú légterelő.
7: Baumgartner a 17., utolsó helyen halad. A rajtnál mindenki megelőzte, aki mögötte volt.
8: Schumacher folyamatosan futja a leggyorsabb köröket és növeli előnyét.
9: Schumacher máris kiállt tankolni és a hetedik helyre jött vissza.
10: Raikkönen és Trulli kiállt tankolni, Alonso vezet.
11: Alonso tankolt, Raikkönen motorja felrobbant, a finn kiállt.
Sato és Barrichello az élen, Schumacher a harmadik, Button tankolt.
12: Sato is tankolt, Barrichello vezet.
13: a brazil mögött Schumacher, Sato, Coulthard, Button a sorrend.
14: Alonso nagyot hibázott, lefutott a pályáról, de Trulli megelőzte őt és följött a nyolcadik helyre.
15: Barrichello tankolt, Schumacher újra vezet és Baumgartnert készül lekörözni. A brazil harmadiknak jött vissza.
20: Buttona célegyenes végén kívülről előzte meg Coulthardot és följött a harmadik helyre. Schumacher kilométerekkel vezet, Sato a második. A skót kiállt tankolni.
22: Montoya a 10. helyről állt ki tankolni és épp Schumacher elé jött vissza. A kolumbiai azonnal el is engedte a németet.
24: a boxból kiálló Panist akarta lekörözni Schumacher, de a francia nem volt túl segítőkész, így a világbajnok kicsit lefutott a pályáról, de azonnal vissza is jött. Alig veszített időt, majd néhány kanyar múlva Panis elengedte.
25: Button másodszor tankolt.
26: Sato is tankolt, Schumacher 16 másodperccel vezetett előtte. Coulthard Mercedes-motorja is elfüstölt.
28: Schumacher másodszor is tankolt. A német visszajött az élre Barrichello elé. Trulli is kereket cserélt.
29: Baumgartner az utolsó versenyben lévő, a magyar a 16. helyen van.
30: Alonso másodszor is kereket cserélt.
39: Barrichello másodszor tankolt, a barzil a harmadik helyre jött vissza, Sato mögé, és Button elé.
Klikk a képre! |
44: Schumacher és Sato harmadszor tankolt, Alonso egy körrel korábban tette ugyanezt. A japán Barrichello mögé jött vissza a harmadik helyre. Trulli is harmadszor vett fel üzemanyagot.
45: Sato a célegyenes végén kifékezte Barrichellót,a két kocsi össze is ütközött, a BAR első vezetőszárnyának bal oldala letört, a japánnak ki kellett cseréltetnie az alkatrészt és jócskán visszaesett, épp Alonso elé, az ötödik helyre jött vissza.
48: Sato motorja a célegyenesben füstölt el, a japán feladta a versenyt.
50: tíz körrel a vége előtt Schumacher, Barrichello, Button, Trulli, Alonso, Fisichella, Webber, Montoya a sorrend.
56: Baumgartner a 15., az utolsó versenyben lévő a magyar.
60: Schumacher idei hatodik, karrierje hetvenhatodik győzelmét aratta. A további sorrend: Barrichello, Button, Trulli, Alonso, Fisichella, Webber, Montoya, Massa, Heidfeld, Panis, Klien, Pantano, Bruni, Baumgartner.
A vb állása hét futam után
1 M. Schumacher Ferrari 60
2 R. Barrichello Ferrari 46
3 J. Button BAR 38
4 J. Trulli Renault 36
5 F. Alonso Renault 25
6 JP. Montoya Williams 24
7 R. Schumacher Williams 12
8 T. Sato BAR 8
9 G. Fisichella Sauber 5
10 F. Massa Sauber 5
A konstruktőr-vb állása
1 Ferrari 106
2 Renault 61
3 BAR 46
4 Williams 36
5 Sauber 10
6 McLaren 5
7 Toyota 4
8 Jaguar 3
9 Jordan 2
10 Minardi 0