További Forma-1 cikkek
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
A huszonhárom éves versenyző az első magyar, akinek sikerült a pontszerzés a világ legnépszerűbb autós sorozatában, és teljesítményének értékét növeli, hogy a Minardi legutóbb több mint két éve, 2002 márciusában, Ausztráliában jutott világbajnoki ponthoz, Mark Webber ötödik lett és kettőt kapott.
"Köszönöm azoknak, akik bíztak bennem"
A leintés után, így nem csoda, hogy a csapat önfeledten ünnepelte a pilótáját, aki fáradtan nyilatkozott.
"Nehéz szavakat találni ezután a másfél óra után. Elmondhatatlanul boldog vagyok, és szeretném megköszönni mindenkinek, aki segített, hitt és bízott bennem. Az volt a célom, hogy egyszer a pontszerzők között ott legyen a magyar zászló. Ma ez megtörtént, és nagyon büszke vagyok erre. Örülök, hogy az engem támogatóknak visszaadhattam valamit abból a sok szeretetből, amit kaptam. Köszönöm ezt a sikert azoknak, akik hittek bennem!" - mondta boldogan Baumgartner.
A verseny ráadásul igen nehéz volt, összesen tízenkét autó esett ki és két súlyos baleset is történt.
"Szerencsém is volt"
"Ha egy szóval kell jellemeznem ezt a nagydíjat, akkor azt kell mondjam, brutális volt. A rajt után Brunival küzdöttünk és a belső íven próbáltam elmenni mellette, amikor csak repkedő alkatrészeket és szerteszét csúszkálós autókat láttam. Szerencsére el tudtam menni a keresztbe álló Jaguár mellett, de Bruni már nem fért el, így kicsúszott és kénytelen volt feladni a versenyt - idézte fel az eseményeket a minardis versenyző. - Aztán jött Alonso, majd Ralf borzalmas balesete. Hirtelen tele lett a célegyenes alaktrésztörmelékekkel és hosszú perceken át köröztünk úgy, hogy tudtuk, Ralf még mindig az autójában van."
A nehéz időszakot átvészelve már valamivel könnyebbé vált a futam, de az autó nem volt tökéletes, ráadásul az indianapolisi pálya a gumikat is rettentően igénybe vette - többen defektet is kaptak - ezért az utolsó körökre azok szinte teljesen elhasználódtak.
"Éreztem, hogy szerencsém lesz"
"Ahogy sorban fogytak el az autók, és egyre több volt a defekt, kezdtem érezni, hogy nagyon jól döntöttünk, amikor a szombati szabadedzések után a kisebb leszorítóerős beállítást választottuk, nem utolsó sorban azért, hogy a gumikat kíméljük. Bevált a számításunk, hiszen a gumik ugyan borzalmas állapotban voltak, de végigbírták" - értékelt a magyar, akit "idegileg és fizikailag is" igénybe vett a verseny.
"Ugyanazt éreztem, amit Monte-Carloban, azaz tudtam, hogy nem szabad hibáznom, bármilyen nehéz is a helyzet. Bevallom, a verseny előtt komoly kétségeim voltak azzal kapcsolatosan, be tudom-e fejezni ezt a viadalt. Szombaton annyira instabil és nehezen vezethető volt az autó, hogy nem fogadtam volna nagy tétben arra, hogy célba érek. A pontszerzésre pedig gondolni sem mertem volna."
"Hálás vagyok a csapatnak"
Baumgartner végül a csapatának köszönte meg a segítséget: "Nagyon hálás vagyok a mérnökömnek és a szerelőimnek, meg az egész csapatnak azért az iszonyatosan sok munkáért, amit ezen a versenyen és egész évben elvégeztek. Örömüket, és hihetetlen ünneplésüket látva azt hiszem, ők is úgy gondolják, hogy ezért a versenyért érdemes volt ennyit szenvednünk."