Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Defektveszély miatt új gumik a Forma-1-ben

2004.09.06. 10:59
A múlt heti monzai tesztelésen Michael Schumacher és Olivier Panis bukott defekt miatt, míg a bő egy héttel ezelőtti belga futamon hárman is verseny közben kaptak defektet. Hat napon belül ötször mondtak csődöt az abroncsok, ebből négyszer a Michelin termékei, ezért a francia cég a hétvégi Olasz Nagydíjra már erősebb abroncsokat szállít.
A bő egy héttel ezelőtti Belga Nagydíjon három sztárpilótát, David Coulthardot, Jenson Buttont és Juan Pablo Montoyát is defekt hátráltatta, a skót és a kolumbiai csak időt veszített, az angol viszont súlyos balesetet is szenvedett, amikor kocsijának egyik hátsó gumija szétrobbant.

Belgiumban állítólag a kerékvető volt a hibás

A verseny után a a csapatokat abroncsokkal ellátó Michelin elhárította a felelősséget, és a mérnökök megállípították, szinte biztosan az aszfaltcsík Buszmegálló hajtűkanyarjánál található túl éles kerékvető sértette fel a gumikat, amelyek utána nem bírták a terhelést.

Néhány nappal később, a monzai tesztelésen a rivális abroncsgyár, a Bridgestone legjobb pilótája, Michael Schumacher szenvedett defekt miatt igen komoly balesetet, amikor a célegyenesben, háromszáz kilométer fölötti tempónál eldurrant a bal hátsó kereke. A világbajnok szerencsésen megúszta az ütközést, a Bridgestone pedig elismerte, termékük hibája okozta a karambolt.

Schumacher háromszáz fölötti tempónál karambolozott

Másnap, azaz múlt pénteken Olivier Panis a második sikán előtti egyenes végén kapott szintén balhátsó defektet, majd ütközött nagyot. Istállóját, a Toyotát a Michelin látja el gumikkal, és úgy tűnik, a cég a szerencsétlenségeket látva - bár a belgiumi esetek miatti felelősséget továbbra is elhárítja - jobbnak látja módosítania az abroncsait.

Sam Michael, a Williams technikai igazgatója vasárnap egy interjúban elárulta, Monzában új gumikkal indulhatnak versenyzői.

Az új gumi erősebb lesz, mint az eddigiek

"Gumiszállítónk új típusú keveréket gyártott a hétvégi futamra. Az abroncsot megerősítették, nagyobb erőhatásokat is kibír, mint az eddigiek. A változtatásra elővigyázatosságból volt szükség" - nyilatkozta a szakember az f1racing.net riporterének.

A Bridgestone részéről egyelőre nem kommentálták a rivális cég döntését, ám valószínű, hogy az ő versenyabroncsukon is várhatóak módosítások.