Belgiumban állítólag a kerékvető volt a hibás
A verseny után a a csapatokat abroncsokkal ellátó Michelin elhárította a felelősséget, és a mérnökök megállípították, szinte biztosan az aszfaltcsík Buszmegálló hajtűkanyarjánál található túl éles kerékvető sértette fel a gumikat, amelyek utána nem bírták a terhelést.
Néhány nappal később, a monzai tesztelésen a rivális abroncsgyár, a Bridgestone legjobb pilótája, Michael Schumacher szenvedett defekt miatt igen komoly balesetet, amikor a célegyenesben, háromszáz kilométer fölötti tempónál eldurrant a bal hátsó kereke. A világbajnok szerencsésen megúszta az ütközést, a Bridgestone pedig elismerte, termékük hibája okozta a karambolt.
Schumacher háromszáz fölötti tempónál karambolozott
Másnap, azaz múlt pénteken Olivier Panis a második sikán előtti egyenes végén kapott szintén balhátsó defektet, majd ütközött nagyot. Istállóját, a Toyotát a Michelin látja el gumikkal, és úgy tűnik, a cég a szerencsétlenségeket látva - bár a belgiumi esetek miatti felelősséget továbbra is elhárítja - jobbnak látja módosítania az abroncsait.
Sam Michael, a Williams technikai igazgatója vasárnap egy interjúban elárulta, Monzában új gumikkal indulhatnak versenyzői.
Az új gumi erősebb lesz, mint az eddigiek
"Gumiszállítónk új típusú keveréket gyártott a hétvégi futamra. Az abroncsot megerősítették, nagyobb erőhatásokat is kibír, mint az eddigiek. A változtatásra elővigyázatosságból volt szükség" - nyilatkozta a szakember az f1racing.net riporterének.
A Bridgestone részéről egyelőre nem kommentálták a rivális cég döntését, ám valószínű, hogy az ő versenyabroncsukon is várhatóak módosítások.