Alonso: A pályamunkások a Ferrarit segítik

2004.09.13. 13:37
A vasárnapi Olasz Nagydíjon Fernando Alonso kicsúszás miatt adta fel a versenyt, ám állítja, tovább tudott volna menni, ha a pályabírók megadják neki a kötelező segítséget, és kitolják a kavicságyból. Csapattársa, Jarno Trulli szintén nem szerepelt jól, csupán a tizedik lett, ám az olasz sem magát, hanem a gyenge autót okolta a helyezés miatt. Sőt, az olasz úgy gondolja, ki akarják túrni a Renault-tól, ezért nem kapja meg a gyár legújabb fejlesztésű alkatrészeit.
A Renault leszerepelt a vasárnapi Olasz Nagydíjon, hiszen a csapat egyik autója nem ért célba, míg a másik csak tizedik helyen végzett. Fernando Alonso kipördült, Jarno Trulli pedig a kocsiját okolta a gyenge eredmény miatt.

Alonso hiába könyörgött

A spanyol versenyző gépe kifejezetten jól ment, dobogós helyen volt, amikor a második sikán előtt megpördült, és kétharmad részben a kavicságyban, egyharmad részben a pályán állt meg. A két hátsó kerék elakadt a sóderban, de a motor nem állt le, így Alonso az odasiető pályabírókat arra próbálta rávenni, tolják vissza a pályára. Azok viszont megtagadták a segítséget, így félpercnyi huzavona után a pilóta kiszállt, a kocsit pedig kisdaruval emelték a szalagkorlát mögé.

A pórul járt versenyző úgy gondolja, kiszúrtak vele, hiszen a munkások kötelesek lettek volna visszajuttatni a kocsit az aszfaltra, amit megtették a nürburgringi pályabírók a 2003-as Európa GP-n Michael Schumacher Ferrarijával. A németet akkor pontosan ugyan ilyen helyzetben kitolták, és a hatodik helyen végzett.

Joggal reklamál a spanyol

Alonso le is vonta a következtetéseket az eset után: "Úgy látom, ha nem piros autót vezetsz, nem számíthatsz segítségre a pályabíróktól. A szabályok szerint ki kellett volna tolniuk a kocsimat sóderből, mégsem tették".

A huszonkét éves spanyolnak igaza is van, a szabálykönyv szerint ugyanis ha egy kocsi a pályán vagy annak közelében veszélyes helyen áll, nem tud tovább menni, de jár a motorja, akkor a lehető leggyorsabban el kell távolítani a helyszínről, mielőbb megszűntetve a veszélyhelyzetet. Ez pedig - csakúgy, mint tavaly Schumachernél - az lett volna, hogy egy mozdulattal kisegítik a kavicságyból, nem pedig, hogy darura kötik.

Trulli a csapatvezetőket hibáztatja

A másik Renault-pilóta, Jarno Trulli saját csapatvezetőivel került nézeteltérésbe vasárnap, miután mindössze a tizedik helyre tudta bevinni a kocsit. Az olasz azt állította, a gép többre nem volt képes, mert amióta kiderült, jövőre már másik istállónál versenyez, nem kapja meg a legjobb technikát.

Augusztusban Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke bejelentette, Trulli szerződését nem hosszabbítják meg, 2005-ben Giancarlo Fisichella veszi át a helyét. Néhány héttel később, a belga futam után kifakadt Trulli, ám akkor a mérnökök megígérték neki, hogy Monzára a legújabb fejlesztésű kocsit kapja.

"Azt akarják, hogy hagyjam el az istállót"

A huszonkilenc éves olasz szerint viszont még gyengébb volt az autó mint eddig, sőt, már abban is biztos, hogy ki akarják őt túrni a Renault-tól.

"Néhányan azt akarják, hogy a tervezettnél hamarabb hagyjam el az istállót. Bármit is mondanak, a kocsi nem ugyanaz, mint augusztus előtt volt" - nyilatkozta vasárnap Monzában.

Állítását Briatore a Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában visszautasította, bár a lap már úgy tudta, Trulli helyett Jacques Villeneuve vezeti a Renault-t a szezon utolsó három versenyén. Ezt az értesülést hétfőn cáfolta a francia team egyik szóvivője: "Trullit nem rúgjuk ki és nem is ültetünk a helyére másik pilótát. Mindez csak pletyka, amelytől elhatároljuk magunkat". A versenyző a monzai hétvégén korábban úgy nyilatkozott, már van szerződése a következő szezonra egy másik csapattal, ám nem árulta el, melyikkel. Az angol és olasz lapok viszont biztosra veszik, 2005-től a Toyotához igazol.