Villeneuve a Sauberhez szerződött

2004.09.15. 15:59
Szerda délután a Sauber-Petronas csapat közleményben tudatta: kétéves szerződést kötött az 1997-ben világbajnok Jacques Villeneuve-vel. A kanadai 2005-től versenyez a svájciakkal, ám az idei szezon utolsó három versenyén szinte biztosan még egy Renault-val indul, amelyet szerda délelőtt Silverstone-ban tesztelt. A franciáktól kedden távozott Jarno Trulli valószínűleg már Kínában csatlakozik új istállójához.
Szerda délután a Sauber-Petronas csapat közleményben tudatta: kétéves szerződést kötött az 1997-ben világbajnok Jacques Villeneuve-vel.

A kanadait a profizmus és a szélcsatorna győzte meg

A 33 éves kanadai versenyző ebben a szezonban nem versenyzett, miután tavaly az idény utolsó futamát már kihagyva szerződést bontott a BAR-Hondával. Új kontraktusa két évre szól, november 1-jén lép életbe, ám ő már szerda délelőtt visszatért a Forma-1-be egy Renault volánja mögött, amelyet Silverstone-ban tesztelt.

Trullit nem rúgták ki a Renault-tól
Kedden késő este úgy tűnt, Jarno Trullit az utóbbi két hónap gyenge eredményei - öt verseny, nulla pont - miatt meneszetették a vártnál hamarabb, három futammal a szezon vége előtt a Renault-tól, de szerdán a pilóta elárulta, közös megegyezéssel váltak le.
"Köszönöm a Renault minden tagjának, hogy 2002-től idáig segítették a pályafutásom. Örülök, hogy sikerült megállapodnunk a válásról is. Nekem is jobb így, hiszen hamarabb csatlakozhatok az új istállómhoz" - mondta az olasz versenyző, aki valószínűleg csütörtökön jelenti be, hogy a Toyotánál folytatja karrierjét.
"Nagyon örülök, hogy a Sauber csapattal versenyezhetek. Nagyra értékelem, hogy bizalmat adnak nekem. Célom, hogy Peter Sauberrel és a mérnökökkel együtt dolgozva a lehető legelőrébb juttassam a Saubert a világbajnokságban a következő két évben. Nemrégiben a team svájci központjában jártam, és nagy hatással volt rám az ott tapasztalt profi légkör. Az új szélcsatorna nagy segítségünkre lehet jövőre, kíváncsi vagyok, mire leszünk képesek ilyen fejlett infrastruktúrával - mondta lelkesen Villeneuve.

"Nagy kihívás világbajnokkal versenyezni

Peter Sauber csapatfőnök, aki istállója 1993-as fennállása óta soha nem igazolt hasonló kaliberű versenyzőt, érthetően még Villenuve-nél is boldogabban nyilatkozott: "Nagyon különleges pillanat volt, amikor Villeneuve-vel megállapodtunk, világbajnokot ugyanis nem sokan szerződtethetnek. De nem ez volt a döntő abban, hogy lehetőséget adtunk neki, sokkal inkább az az elszántság, amellyel vissza akart térni a Forma-1-be. Mindig is tudott küzdeni a pályán, ezért biztos vagyok benne, hogy együtt sok sikert fogunk elérni. Leigazolásával persze magunkat is nehéz feladat elé állítottuk, hiszen egy világbajnoknak mindig versenyképes autót kell biztosítanunk. Idén rengeteget fejlődtünk, és nagyon bízom benne, hogy ennek a kihívásnak is meg tudunk felelni".

A kanadai sztár 1996-ban mutatkozott be a Williams versenyzőjeként, a nyitószezonban második volt összetettben, majd 1997-ben már meg is nyerte a sorozatot, míg 1998-ban ötödik lett. Azt követően igazolt a BAR-hoz, emellyel viszont csak néhány dobogós helyre volt képes.

Renault után jöhet a Sauber

Tavaly igen magas, 18 millió dolláros fizetése miatt David Richards, a BAR vezetője menesztette az istállótól, és a 2004-es szezonra nem talált magának állást. A pletykák szerint az elhelyezkedését gátolta menedzsere, Craig Pollock, akivel igen nehéz tárgyalni, illetve a pilóta magas fizetési követelései.

Idén tavasszal a versenyző úgy nyilatkozott, mindent megtesz, hogy mielőbb visszatérhessen a Forma-1-be. Sokáig úgy tűnt, ez ismét nem sikerül neki, ám a Renault hirtelen - mint utóbb kiderült, közös megegyezéssel - megvált Jarno Trullitól, így a kanadai a szezon utolsó három versenyén a francia gárdával már rajthoz állhat.

Novembertől kezdve lesz a Sauber pilótája, ahol várhatóan 2006-ig fog versenyezni.