További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A kanadait a profizmus és a szélcsatorna győzte meg
A 33 éves kanadai versenyző ebben a szezonban nem versenyzett, miután tavaly az idény utolsó futamát már kihagyva szerződést bontott a BAR-Hondával. Új kontraktusa két évre szól, november 1-jén lép életbe, ám ő már szerda délelőtt visszatért a Forma-1-be egy Renault volánja mögött, amelyet Silverstone-ban tesztelt.
|
"Nagy kihívás világbajnokkal versenyezni
Peter Sauber csapatfőnök, aki istállója 1993-as fennállása óta soha nem igazolt hasonló kaliberű versenyzőt, érthetően még Villenuve-nél is boldogabban nyilatkozott: "Nagyon különleges pillanat volt, amikor Villeneuve-vel megállapodtunk, világbajnokot ugyanis nem sokan szerződtethetnek. De nem ez volt a döntő abban, hogy lehetőséget adtunk neki, sokkal inkább az az elszántság, amellyel vissza akart térni a Forma-1-be. Mindig is tudott küzdeni a pályán, ezért biztos vagyok benne, hogy együtt sok sikert fogunk elérni. Leigazolásával persze magunkat is nehéz feladat elé állítottuk, hiszen egy világbajnoknak mindig versenyképes autót kell biztosítanunk. Idén rengeteget fejlődtünk, és nagyon bízom benne, hogy ennek a kihívásnak is meg tudunk felelni".
A kanadai sztár 1996-ban mutatkozott be a Williams versenyzőjeként, a nyitószezonban második volt összetettben, majd 1997-ben már meg is nyerte a sorozatot, míg 1998-ban ötödik lett. Azt követően igazolt a BAR-hoz, emellyel viszont csak néhány dobogós helyre volt képes.
Renault után jöhet a Sauber
Tavaly igen magas, 18 millió dolláros fizetése miatt David Richards, a BAR vezetője menesztette az istállótól, és a 2004-es szezonra nem talált magának állást. A pletykák szerint az elhelyezkedését gátolta menedzsere, Craig Pollock, akivel igen nehéz tárgyalni, illetve a pilóta magas fizetési követelései.
Idén tavasszal a versenyző úgy nyilatkozott, mindent megtesz, hogy mielőbb visszatérhessen a Forma-1-be. Sokáig úgy tűnt, ez ismét nem sikerül neki, ám a Renault hirtelen - mint utóbb kiderült, közös megegyezéssel - megvált Jarno Trullitól, így a kanadai a szezon utolsó három versenyén a francia gárdával már rajthoz állhat.
Novembertől kezdve lesz a Sauber pilótája, ahol várhatóan 2006-ig fog versenyezni.