További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Kiderült továbbá, hogy az indulás napokon belül hivatalossá is válik, mert hamarosan letétbe helyezik a Forma-1 elöljáróinál a belépéshez szükséges, 48 millió dolláros kauciót.
McLaren-kasztni, Mercedes motor
Az alakulóban lévő csapatot a McLaren-Mercedes segíti majd a kasztni előállításában, míg a motorokat a Mercedes adja. A jövő év elején megkezdődik Dubaiban egy korszerű szélcsatorna és egy technikai központ kialakítása, ahol a karosszériát tervezik, ám a teljes építést Angliában végzik el: az istálló központja valószínűleg a McLaren eddigi központjában, Wokingban lesz, Ron Dennis élgárdája ugyanis hamarosan átköltözik a közelmúltban elkészült McLaren Technology Centre nevű ultramodern főhadiszállására.
Egészen október elejéig úgy tűnt, a motorsport rajongó Ahmed-sejk a Jordan csapat megvásárlásával lép be a Forma-1-be, az üzletet már elő is készítették, de a megállapodás végül nem jött létre: az olajmilliárdos teljesen új alakulatot akart, és Eddie Jordan tulajdonos is az önálló folytatás mellett döntött.
"Hosszú gondolkodás után megállapítottuk, hogy egy létező csapat megvásárlásával a saját erőfeszítéseink és befektetéseink nem kapnák meg a kellő elismerést, a sikereket a már korábban is létezett gárdának, és nem az új szakembereknek, illetve befeketetőknek tulajdonítanák, ezért indulunk új, abszolút önálló istállóval" - magyarázta a döntés hátterét Tim Fulton.
A Williams olajmilliárdokból fejlődhetett
Ráadásul a McLaren-kooperációval biztosan magasabb technikai színvonalon dolgozhat az új team, és a megállapodás gyári motorokat is eredményez. A McLarennek már korábban is volt arab érdekeltsége, ugyanis egyik résztulajdonosa a közel-keleti milliárdos Mansur Ojjeh, akinek cége, a TAG, az autók műszaki felkészítésében is segédkezett.
A Team Dubai jó egy héten belül a második új csapat, amely bejelentette Forma-1-es részvételi szándékát: a Japán Nagydíj pénteki napján a Midland F1 képviselői jelezték, 2006-tól kezdve beszállnak a sorozatba.
Közel-keleti kézben lévő istálló korábban még nem indult a Forma-1-ben, ám a nyolcvanas évek elején a Saudia légitársaság főszponzorként segítette Sir Frank Williamset, aki így az egyik legerősebb gárdává fejleszthette vállalkozását.