Hivatalosak az új F-1-es szabályok

2004.10.22. 20:37
A Brazil Nagydíj első, pénteki napján az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) nyilvánosságra hozta a Forma-1-et érintő 2005-ös és 2006-os új szabályokat. Jövőre a motoroknak két versenyt kell kibírniuk, míg 2006-tól 2,4 literes, V8-as erőmű lesz a kötelező, kivétel a kis- és a sorozathoz újonnan csatlakozó csapatoknak.
A Brazil Nagydíj első, pénteki napján közleményben jelentette be a 2005-től, illetve 2006-tól érvénybe lépő szabályváltozásokat a Nemzetközi Autós Szövetség (FIA).

A kiscsapatok és az újak felmentést kapnak

Amint arra számítani lehetett, jövőre a Forma-1-es motoroknak egy helyett két teljes versenyhétvégét kell kibírniuk. Amennyiben valamelyik autóban ezen intervallumon belül motort kell cserélni, azt a verseny rajtrácsán tíz hellyel hátrébb sorolják.

A 2006-os szezontól kezdődően tovább szigorítják az erőművekkel kapcsolatos előírásokat, az eddigi három literes, V10-esek helyett 2,4 literes V8-as motorral kell indulniuk a csapatoknak. Ez alól csak a Forma-1 legkisebb, független csapatai - Jordan, Minardi - és az újonnan érkező alakulatok - Midland F1, Team Dubai - kaphatnak felmentést, ők továbbra is használhatják a tízhengereseket, de csak fordulatszám-szabályozóval.

Közel háromszáz lőerővel lesznek gyengébbek a kocsik

A sebességek csökkentésének céljából szigorítják továbbá 2005-től a légterelők használatát, illetve módosítják azoknak pozícióját és méreteit az autón, valamint csökkentik az egy versenyhétvégén felhasználható gumigarnitúrák számát: ugyan azzal a szettel kell teljesíteni a kvalifikációt és a versenyt.

Az aerodinamikai szigorítások miatt a kocsikra ható leszorítóerő valószínűleg húsz százalékkal lesz kisebb, míg a keményebb gumik tovább csökkentik a kanyarsebességet.

A felsorolt változások közül a motorokra vonatkozóak a legkonkrétabbak, mellyel közel ezer lőerőről hétszázra akarják visszaszorítani azok teljesítményét.