Megindult a rivális széria előkészítése

2004.10.27. 11:46
A Forma-1-ben szereplő legnagyobb autógyárak, a Ferrari, a Mercedes, a BMW és a Renault kedden egy kömmünikében közölte, felkérte az íSe nevű menedzsercéget, hogy kezdjen el szervezni egy új autós sorozatot. A GPWC (Grand Prix World Championship) elindítását 2008-ra tervezik, ha Bernie Ecclestone, az F-1 irányítója továbbra sem fizet nekik többet a jelenlegi széria bevételeiből. Szándékuk egyelőre csak figyelmeztetés, ám mindenünk megvan, hogy létre hozzák az új sorozatot, amely tönkreteheti az F-1-et.
Néhány éve a Forma-1-ben érdekelt legnagyobb autógyárak, a Ferrari, a Mercedes, a BMW és a Renault megalapították a GPWC-t, a Grand Prix World Championship nevű szervezetetet, majd kinyilvánították, 2008-ban, amikor lejár az F-1-es csapatok Bernie Ecclestone-nal kötött koncord-szerződése elhagyják a Forma-1-et, és saját versenysorozatot alapítanak.

A szakadár bajnokságot azért hoznák létre, mert a Forma-1 óriási bevételeiből - szetintük - nem részesednek elég nagy összeggel, vagyis Ecclestone nem honorálja megfelelően az ő többszázmillió dolláros befektetéseiket.

Többet akarnak a bevételekből

Akkoriban a GPWC néven alapítandó új széria még csak puszta fenyegetőzésnek tűnt, és lassan el is csendesedtek a gyártók, ám az FIM (Nemzetközi Autós Szövetség) legutóbbi Forma-1-es szabálymódosításai, illetve a továbbra is változatlan alulfizetettség miatt a napokban konkrét lépések történtek az elszakadás érdekében.

"A GPWC megbízta a International Sports and Entertainment AG (iSe) sportmarketinggel és menedzsmenttel foglalkozó céget, hogy azonnal kezdje meg az új versenysorozat szervezését, amelynek legkésőbb 2008-ban meg kell indulnia" - közölte a gyártókat tömörítő szervezet elnöksége kedden, egy kommünikében.

A marketing- , üzleti- és szórakoztatóipari szakemberekből álló csapat feladata, hogy olyan együléses, fedetlen kerekű, a mai Forma-1-hez hasonlító sorozatot építsen fel, amely megtartja a jelenlegi széria erősségeit, viszont eltünteti gyengeségeit. A bajnokságot a nézők, a csapatok, a pályatulajdonosok és a szponzorok érdekeit szem előtt tarva hoznák létre.

"Nem tűrhetünk tovább"

"A kelleténél is tovább voltunk türelmesek a Forma-1-et menedzselő, illetve irányító szervezetekkel, és a legutóbbi események szükségessé tették, hogy konkrét alapokat biztosítsunk a sportág jövőjének, ezért léptünk kapcsolatba az iSe-vel" - nyilatkozta Jürgen Hubbert, a Mercedes elnöke, valamint a GPWC soros - az irányítást időközönként váltják - elnöke.

A gyárak szándékai komolynak tűnnek, hiszen a világ legnagyobb szervező-cégét bízták meg, amely többek között a labdarúgó-világbajnokság és az olimpia játékok rendezésében is jelentős részt vállal.

Természetesen a konkord-szerződés csak a 2007-es szezon végén jár le - addig biztosított a Forma-1 jövője -, és három év elegendőnek tűnik ahhoz, hogy az elégedetlenkedő autógyárak megállapodjanak Bernie Ecclestone-nal. A kömmüniké tehát minden bizonnyal jelzés értékű, figyelmeztetés az angol milliárdosnak, ám minden eddigiél konkrétabb és komolyabb, így nem kétséges, ha kell, az új sorozat 2008-ban megvalósulhat, tönkretéve a Forma-1-et.