Ecclestone huszonkétmillió dollárral jutalmazta a Ferrarit

2004.10.28. 14:02
Az angol Guardian című lapnak adott interjújában Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke elárulta, a Ferrari idén huszonkétmillió dollárt kapott a Forma-1 irányítójától, Bernie Ecclestone-tól. A sztárcsapat, a Mercedesszel, a BMW-vel, valamint a Renault-val együtt kevesli a részesedését és új versenysorozat megszervezésén dolgozik, míg a Minardinak a tizenegy millió is létfontosságú.
A Forma-1-ben résztvevő legnagyobb autógyárak - Ferrari, Mercedes, BMW, Renault - kedden kinyilvánították, hogy 2008-tól kezdve nem akarnak a sorozatban versenyezni, és felkérték a világ egyik legnagyobb menedzsercégét az általuk létrehozandó új GPWC (Grand Prix World Championship) nevű széria megszervezésére.

Hat éve tíz évre állapodtak meg

A gyárak ugyanis elégedetlenek a Bernie Ecclestone F-1-főnökkel 1998-ban, tíz évre kötött, úgynevezett konkord-megállapodással, amely szerintük méltánytalanul kevés részesedést biztosít számukra a Forma-1 összbevételéből.

A pontos számokra természetesen nem derült fény, ám csütörtökön mégis nyilvánosságra került, mennyit kap egy szezonban Ecclestone-tól egy istálló: Ron Dennis, a McLaren-Mercedes csapatfőnöke a Guardian című angol lapnak elárulta, hogy a Ferrari huszonkétmillió dollárt kasszírozott idén az F-1-mogultól.

"Bernie huszonkétmillióval díjazta a Ferrarit, míg a Minardi fele ennyit kapott" - jelentette ki Dennis.

A Ferrari még Schumachert sem tudná kifizetni

A huszonkétmillió nagyjából nyolc-kilenc százaléka a Ferrari éves költségvetésének, míg a Toyota - amely nem tagja a GPWC-nek - megközelítőleg háromszázmillió dollárt költ évente a Forma-1-es programjára. A Ferrari még Michael Schumachert sem tudná kifizetni huszonkét millióból, mert a hétszeres világbajnok néhány millióval ennél is többet keres, míg a Minardi alig ötven millióból gazdálkodik szezononként. Egyértelmű: a részesedés az élcsapatoknak szinte aprópénz, míg a kicsiknek a létszükséglet.

A Guardian egy meg nem nevezett mcLarenes informátorától úgy értesült, a csapatvezetők már "nagyon bánják, hogy hat éve aláírták a konkord-megállapodást", mert tudják, "sokkal előnyösebb üzletet kellett volna kicsikarniuk".

Bonyolult a GPWC létrehozása

A GPWC-t legkésőbb 2008-ban, az említett megállapodás lejárta után akarja elindítani a Ferrari, a Mercedes, a BMW és a Renault által alapított, hasonló nevű szervezet. Törekvésüket viszont nehezíti, hogy nem csak a csapatokkal, de a futamoknak otthont adó versenypályákkal is meg kellene állapodniuk, ám azok legtöbbjének 2011-ig van kontraktusa Ecclestone-nal.

Az Ausztrál Nagydíjat promótáló szervezet elnöke már jelezte, nem kötne szerződést a GPWC-vel, hiszen elégedett az Ecclestone diktálta feltételekkel, ráadásul még hét évig hivatalos megegyezés köti a milliárdoshoz.

A Magyar Nagydíjat vendégül látó Hungaroring Rt-vel szintén 2011-ig hosszabbított az F-1 irányítója az idei, augusztusi futam előtt.