'Szégyent akartunk hozni a Ferrarira'

2004.11.04. 11:47
A rivális kilenc csapatvezető a szezonzáró Brazil Nagydíjon a Ferrari kizárásával állapodott meg a költségcsökkentő intézkedésekről, hogy nyomást gyakoroljon a világbajnokra.
A szezonzáró Brazil Nagydíjon a Forma-1-es csapatvezetők közül kilenc, valamint Bernie Ecclestone F-1-főnök, aláírtak egy szerződést, melyben elfogadják, hogy mielőbb költségcsökkentő szabálymódosításokat vezetnek be - többek között limitálják az éves tesztnapokat - a sorozat olcsóbbá tételéért. Egy istállót viszont kizártak a találkozóról, a Ferrarit, amely az év során mindig megakadályozta a dokumentum létrejöttét.

Szezon közben még napirenden volt, hogy a 2005-re bevezetendő új szabályok célja a kevésbé drága széria létrehozása, melyeknek köszönhetően megkönnyítenék a kisebb csapatok - Jordan, Minardi - túlélését. A lehetséges intézkedések közé tartozott az éves tesztnapok behatárolása is, ám ebbe a Ferrari sosem ment bele.

Kevesebb teszttel talán csökkenne a Ferrari fölénye

Bernie Ecclestone
Az olasz istálló autói futnak a legtöbbet versenyen kívül, így a limittől a rivális csapatfőnökök azt remélik, csökkenhet Schumacherék fölénye, igaz, önmaguk fejlődését is korlátoznák.

Mivel viszont több tárgyalás után is hajthatatlan maradt Luca di Montezemolo Ferrari-elnök, illetve Jean Todt, a gárda első számú menedzsere, Brazíliában a többiek titokban egyeztek meg az új intézkedésekről.

Megállapodásuk persze így nem teljes értékű, ám úgy gondolták, a Ferrarisok "elszégyellik" magukat, és tizedikként ők is aláírják a megegyezést.

Todtéknak nincs lelkiismeret furdalásuk

"Úgy hisszük, ha elegendő nyomást gyakorolunk a Ferrarira, akkor feltámad bennük a szégyenérzet, és nem lesz más választásuk, mint belegyezni a megállapodásba" - nyilatkozta az egyik, ám nevét elhallgatni kívánó csapatfőnök az angol Autosport című lapnak.

Az istállók és Bernie Ecclestone közötti következő találkozó jövő héten, a londoni Hotel Hiltonban lesz, ám Todt lelkiismeretfurdalás nélkül utazik a tanácskozásra. "A saját terveinket fogjuk nyilvánosságra hozni, és nem egyezünk bele olyan döntésekbe, amelyek eredményében nem hiszünk" - mondta az Autosportnak a Ferrari egyik szóvivője.