A Jaguar elkelt, indulhat jövőre is

2004.11.15. 12:31
Az osztrák energiaital gyártó cég, a Red Bull elnöke egy újságnak már vasárnap elárulta, hogy a hétvégén megállapodtak a Forddal a Jaguar F-1-es csapat megvételéről. A megegyezést hétfőn hivatalosan is bejelentették, így biztossá vált, hogy az istálló indulhat a 2005-ös F1-es világbajnokságon. Az árat még nem tudni biztosan, különböző források egy-, huszonnyolc-, illetve ötvenöt millió dollárról számolnak be. Az viszont bizonyos, hogy az istálló az utolsó pillanatban menekült meg, mert hétfő a csapatok nevezési határideje a jövő évi szezonra.
Az osztrák energiaital gyártó, a Red Bull a Jaguar Forma-1-es csapat új tulajdonosa. Az értesülést Dieter Mateschitz, a cég elnöke erősítette meg a Salzburger Nachrichten című lapnak: "A hétvégén megállapodtunk a Jaguar adásvételéről, miénk az istálló".

A Red Bull volt az egyetlen komoly vevő

Az eddigi tulajdonos Ford a múlt hónapban jelentette be, hogy kiszáll a Forma-1-ből, és eladja a teamet, valamint tuningcégét, a motorgyártó Cosworth-t is. Érdeklődő állítólag több is akadt, viszont csak az űdítőital konszern bizonyult komolynak.

Az eladást egy hétfői sajtótájékoztatón már hivatalosan is bejelentették, de az árat nem árulták el. Egyes jelentések szerint a csapat mindössze egymillió dollárba került, de a Salzburger Nachrichten úgy tudja, huszonnyolc milliót fizettek az osztrákok. Az egyik angol bulvárlap, a People viszont már ötvenöt millióról számolt be, amely megmagyarázná a hosszú alkudozást is: csak egyetlen érdeklődő volt hajlandó ennyit fizetni, a többieket "sokkolta az ár".

Marad a Cosworth, majd érkezhet a BMW

Az mindenestere biztos, hogy a Jaguar az utolsó pillanatban menekült meg, ugyanis hétfő a csapatok nevezési határideje a 2005-ös szezonra.

A Minardi is Cosworthszal indulhat
Néhány órával azután, hogy a Jaguar csapat új tulajdonosai bejelentették, jövőre is Cosworth motorral indítják autóikat, a Minardi istálló saját honlapján közölte: 2005-ben is az angol gyár motorjait használja. A kommüniké szerint az olasz-ausztrál kiscsapat az idei fejlesztésű erőműveket szereli a kocsikba, és az első három futamon - az új elkészültéig - a 2004-es kasztnival kíván rajthoz állni.

Mateschitz elárulta még, hogy a team vezetősége még egy évig változatlan marad, továbbra is Tony Purnell és David Pitchforth vezethetik az alakulatot. A milliárdos később Gerhard Bergerre szertné bízni a menedzseri feladatokat. Maradnak a Cosworth motorok is: a céget az amerikai Champ Car sorozat tulajdonosai, Kevin Kalkhoven és Gerald Forsythe vásárolják meg. Mateschitz álma, a BMW erőművek megszerzése 2006-ban valósulhat meg.

Klien és Liuzzi lehetnek a pilóták

Pilótái még nincsenek a Jaguar-utódnak, de a Red Bull által támogatott Christian Klien még novemberben tesztelheti a kocsit, és "minden bizonnyal" jövőre is a csapat egyik pilótája marad. Egy többszereplős tesztelésen választják majd ki a csapattársát, a legjobb esélyei az idei F3000-es bajnok, szintén Red Bullos Vitantonio Liuzzinak vannak.

Rajta kívül persze még több tucat versenyző is szóba jöhet. Frank Tamás, a szponzorokat kereső Baumgartner Zsolt menedzsere az Indexnek korábban elmondta, amint biztos lesz a Jaguar jövője, felveszi velük is a kapcsolatot.