A McLaren whiskyvel pótolná a cigit

2004.12.17. 11:45
A Forma-1 népszerűsége a rajongók körében az idei év egyhangúsága miatt kissé csökkent, a szponzorok viszont még mindig az egyik legjobb hirdetési felületnek tartják a száguldó autókat. A Ferrarit újabb két éven át támogatja eddigi főszponzora, míg a McLarent egy skót whisky pénzelné évente 53 millió euróval. A spanyol Repsol olajtársaságot három istállóval is hírbe hozták.
A világ egyik legnagyobb telekommunikációs cége, a Vodafone csütörtökön további két évvel, 2005-re és 2006-ra meghosszabbította a Ferrarival kötött támogatói szerződését, így Schumacherék autóján, sisakjain és overallján továbbra is látható lesz a fehér logo.

A Ferrari hosszabbított a Vodafone-nal

A megegyezés anyagi vonzatait természetesen nem hozták nyilvánosságra, de a szakértők becslései szerint a vállalat évente legalább hetven millió (17,2 milliárd forint) euróval segíti a Ferrarit.

A McLaren viszont elveszítheti legjövedelmezőbb szponzorát, igaz, egy skót lap szerint az istálló már meg is találta a West cigarettamárka utódját. Jövő júliusban lejár a McLaren és az Imperial Tobacco - a West forgalmazója - közötti szerződés, és a Sunaday Herald úgy értesült, a dohányreklámot itallal váltják föl: a Johnny Walker whiskyt forgalmazó Diageo nevű társaság akar befektetni.

'Walker' 53 milliót adna évente

Az újság úgy értesült, a Diageo évi 53 millió eurót (13,04 milliárd forint) fizetne Ron Dennis alakulatának, a megállapodás 2005 márciusától, esetleg nyarától lépne életbe, és az autót a whiskey logói fényesítenék. Mivel jövő augusztustól az Európai Unióban már nem lehet dohánytermékeket reklámozni, az Imperial távozása indokoltnak tűnik, kérdés, hogy az alkohol összeegyeztethető-e a vezetéssel és az EU-val.

A Repsol csapatot keres

A spanyol olajipari óriás, a Repsol szintén be akar szállni a Forma-1-be. A cég még szeptemberben kereste meg a Ferrarit, és szívesen felváltaná annak üzem- és kenőanyag szállítóját, a Shellt. Úgy tudni, az olaszok visszutasították az ajánlatot, de a Repsol nem adja föl. Angol lapok szerint kapcsolatba lépett a Jordannel, amely szívesen alkalmazná a márka támogatottját, Pedro de la Rosát egyik pilótájaként, megkereste a BAR-Hondát, mivel a motorsportban már tíz éve a gyári Honda-csapat főszponzora, míg a legutóbbi hírek a Red Bull felkéréséről szólnak. Az osztrákoknak még nincs hivatalos szerződésük egyetlen olajtársasággal sem, így könnyen befutók lehetnek.