Forradalmi újítás a Sauberen

2005.01.14. 15:45
Pénteken Valenciában bemutatták a második 2005-ös Forma-1-es modellt. A Sauber-Petronas nem rendezett ünnepséget, egyszerűen pályára tolták a C24-es gépet, amely forradalmi első szárnyat kapott.
Pénteken bemutatták a második 2005-ös Forma-1-es autót: a Sauber-Petronas Valenciában próbálta ki a C24-es gépét.

#alt#

A svájci istálló nem rendezett külön ünnepséget, csupán feltett néhány képet az internetre az autóról, majd Felipe Massa péntek reggel körözni kezdett a modellel.

Az oldalelemek kialakítása is egyedi

A C24 természetesen alkalmazkodik az új szabályokhoz, így a szárnyak távolabb kerültek a talajtól, és az alakjuk is megváltozott. Különösen az első légterelő kialakítása érdekes, amely több részből áll a jobb leszorító erő miatt. Az oldalem három vízszintes szárnnyal is kapcsolódik a kocsi orrához.

Szintén újítás a kasztni oldalán, annak alján található perem, amelyet ugyancsak a jobb aerodinamikai mutatók miatt alkalmaznak. A hátsó szárny a szábályoknak megfelelően nagyobb lett.

Nem kell a Ferrari váltója

#alt#
C-24
A kasztni alatt is lesz újdonság, mert idén a csapat már nem a Ferrari, hanem a saját sebességváltóját használja, megtartja viszont a világbajnok motorját. Ugyan az a V10-es erőforrás lesz a két pilóta, Felipe Massa és Jacques Villeneuve mögött, mint amelyik Michael Schumacher autóját is hajtja.

A Sauber ősz végén gumiszállítót váltott, így idén már nem Bridgestone, hanem Michelin abroncsokkal futnak az autói. Peter Sauber csapatfőnök szerint ez az egyik legjelentősebb erősítés: "Már a tavaly őszi teszteken kiderült, hogy a Michelin abroncsokkal gyorsabb lehet az autó. Az új kocsin is javít majd a francia gumi, de azt csak az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után lehet megmondani, hogy mire lesz képes a gárdánk".

"Meglepetést okozhatunk"

Felipe Massa magabiztosabbnak tűnik, mint főnöke, ő úgy gondolja, sokakat meg fognak lepni. "Tavaly a szezon második felében rengeteget fejlődtünk. Nagyon bízom benne, hogy ez idén is folytatódik, és jó néhány riválisunknak okozunk meglepetést. Szerintem jobbak lehetünk annál, amennyit várnak tőlünk" - nyilatkozta.

#alt#

A Sauber létrejötte óta a középcsapatokhoz tartozik, de a svájciak tavaly saját csatornát építettek, és egy új számítógépet is kifejlesztettek, amely az egyik legmodernebb eszköz a Forma-1 történetében.

A C24-es tesztelése vasárnapig folytatódik, az első két nap után Villeneuve veszi át Massa helyét.