Baumgartnerről nem tudnak a BAR-Hondánál

2005.04.08. 11:36
A Forma-1 első magyar résztvevője, Baumgartner Zsolt két héttel ezelőtt közölte, angol menedzsere tárgyal a BAR-Hondával, ahol tesztpilótának szerződtnék. Az istállónál viszont nem tudnak erről, míg a BusinessF1 című angol lap azt írja: édesapja vetett véget fia F1-es karrierjének.
Néhány hete Baumgartner Zsolt saját honlapján hozta nyilvánosságra, hogy menedzsere "előrehaladott tárgyalásokat folytat" a BAR-Honda istállóval, amelynél őt tesztpilótának szerződtetnék.

A bejelentés szerint idén, de inkább jövőre lehetne a csapat tagja Baumgartner, aki menedzserének, Rick Gorne-nak köszönte meg a lehetőséget.

'Frank megvalósítja Ecclestone terveit'
A tekitélyes brit Forma-1-es magazin, a sorozat gazdasági ügyeivel foglalkozó BusinessF1 legutóbbi számában kétoldalas cikkben, "Sok ujja van, és sok helyre elér" címmel foglalkozik Baumgartner eltanácsolt menedzserével, Frank Tamással. Az angol újságíró Frankot "Bernie Ecclestone belső emberének" nevezi, aki "megvalósítja az F1 irányítójának elképzeléseit, és ha szükség van rá, problémamegoldóként is helytáll". Mindemellett a sorozat egyik veterán menedzserének tartja, aki "a színfalak mögött irányítja a Forma-1-et".

Nagyvonalakban ismerteti az Ausztriában élő üzletember eddigi karrierjét, hosszabban foglalkozik pilótamendzselési pályafutásával is, beleértve a Baumgartner-ügyet, melynek végén megállapítja: "Baumgartner édesapja rossz döntést hozott, hogy szakított Frankkal, és tönkre tette fia karrierjét".

"Biztosan nem lesz BAR-tesztpilóta"

A Nemzeti Sport pénteki száma viszont a BAR-Honda szóvivőjét idézi, aki semmit nem tud a huszonnégy éves sofőr leigazolásáról. "Biztos, hogy Baumgartner Zsolt tesztpilótaként való alkalmazása nem szerepel a BAR-istálló jelenlegi terveiben" - nyilatkozta Tracy Novak, a BAR sajtóreferense az NS-nek.

Furcsa is lenne, ha négy jelenlegi pilótájuk mellé akarnának egy ötödiket is, hiszen a tesztelő Enrique Bernoldi - aki fizet a lehetőségért - alig ülhet volán mögé. Feladatai divatfotózásokban és PR-munkában merülnek ki.

Az angol menedzser nem volt képes az F1-ben tartani

Baumgartner Zsolt a 2004-es szezonban Minardival a Forma-1-es szezon összes futamán indult. Az idény végeztével volt menedzserének, Frank Tamásnak szándéknyilatkozata volt az olasz gárdától, hogy a magyar még egy éven át náluk folytatja karrierjét, ám Zsolt édesapja, Baumgartner Antal eltanácsolta fia mellől Frankot: megkérte, ne foglalkozzon tovább az ügyeivel, helyette az angol Rick Gorne ügynökségét, a Gomant kérte fel, egyengesse fia karrierjét.

Gorne nem tudott megállapodni a Minardival, majd a szintén megkeresett Jordannel sem, így Baumgartner 2005-ben kimaradt a Forma-1-ből. Frank Tamás közben új védencét, az osztrák Patrick Friesachert bejuttatta a Minardihoz.

Baumgartner új ügynökét dicséri

Ön szerint miért maradt ki Baumgartner az F1-ből?

Ennek ellenére két héttel ezelőtt Baumgartner Zsolt a Nemzeti Sportnak adott hosszabb interjújában kijelentette, sajnálja, hogy nem találkozott előbb Rick Gorne-nal, mert "ő olyan menedzser, aki mindent megtesz kliense érdekeiért". Sőt, azt is mondta, múlt ősszel nem is akart igazán a Minardinál maradni, mert tudta, az istálló kocsija nem lesz versenyképes 2005-ben, és az első futamokon kiderült, igaza lett. (Igaz, Bahreinben semmivel sem volt jobban lemaradva a Minardi a Jordantől, mint egy évvel ezelőtt.)

Nincs már visszaút a Minardihoz

A pilóta októberi sajtótájékoztatóján viszont épp ellentétesen beszélt: dicsérte a csapatot, melynek autóját arra is képesnek tartotta, hogy felvegye a versenyt a Jordanekkel. A Minardi leszólásáról hallottak a olasz kiscsapat vezetői is, így nehezen elképzelhető, hogy valaha még náluk versenyezzen Baumgartner.