'Sportszerűtlen a Ferrari'

2005.04.27. 23:50
A Toyota és a Honda egyre nehezebben viseli, hogy a Ferrari annyit gyakorol, amennyit akar, míg őket köti a szezon elején kilenc istálló között létrejött tesztkorlátozási megállapodás.
A télen a Ferrarin kívül az összes istálló belegyezett, hogy a költségeik csökkentése miatt az idei szezon első és utolsó futama között nem tesztelnek többet harminc napnál. A világbajnok csapat főnöke, Jean Todt már akkor kijelentette, nem alkalmazkodnak a többiek szóbeli megállapodásához, mert a kevesebb gyakorlás nem a legjobb módja a spórolásnak.

Imolában már a Ferrarié volt a leggyorsabb kocsi

Az első három tengerentúli futam között nem volt sok lehetőség a tesztelésre, ám a Bahreini és a múlt hétvégi, San Marinó-i Nagydíj között a Ferrari körözött a legtöbbet, majdnem kétszer annyit, mint a második McLaren.

Ráadásul a Ferrari még az imolai futam hetében is rengeteget gyakorolt, bár tavaly még tilos volt a verseny előtti hat napban privát teszteket végezni. A kilenc másik gárda ehhez is tartotta magát, a Ferrari viszont nem, és jelentőset lépett előre: az idei kudarcaik után San Marinóban már Michael Schumacher volt a leggyorsabb pilóta.

Ralf Schumacher az F1 jövőjét félti

Öccse, Ralf Schumacher, aki korábban kijelentette, az olasz csapat és fivére is képtelen lesz megvédeni vb-címét, újra kritizálta is őket.

"Amit a Ferrari művel, az sportszerűtlen a többiekkel szemben. Nyolc csapat alkalmazkodik a korlátozáshoz, de ők nem zavartatják magukat. Persze mi is csinálhatnánk ezt, de inkább a szabályokat tartjuk szem előtt és a Forma-1 jövőjét. Ez így nincs rendben" - nyilatkozta a német RTL televíziónak.

"Nem fogadhatjuk el, hogy lemaradjunk"

A fiatalabbik Schumacher toyotás főnöke, John Howett szintén a Ferrari ellen beszélt. "Csatlakoznak a többséghez, vagy valamilyen közös megoldást kell találnunk. Ha nem, lesz, aki könyörtelenül tesztelni kezd. Nem fogadhatjuk el, hogy simán maguk mögött hagyjanak minket. Meg kell fontolnunk, mit tegyünk, hogy versenyképesek maradhassunk" - utalt talán már a lehetséges ellenlépésekre is az angol menedzser.

"Hátrányba kerültünk a korlátozás miatt"

Ön szerint is sportszerűtlen a Ferrari?

A BAR-Hondánál - melynek egyik autóját szabálytalannak találták San Marinóban, és eljárás is folyik az ügyben - szintén nem nézik jó szemmel a Ferrari politikáját. Nick Fry csapatigazgató szerint nagy hátrányt jelent, hogy tartják magukat a harminc napos megegyezéshez: "Hátrányba kerültünk, mert önként csatlakoztunk a korlátozáshoz. A Ferrari Bahrein és Imola között tizenhat napon tesztelt, nem is csoda, hogy újra gyorsak".

A Toyota évek óta 350-400 millió dollár körüli rekordköltségvetéssel vesz részt a Forma-1-ben, és a Honda is rengeteget költ, de eddig komolyabb eredmény nélkül. A héten ismét gyakorolnak a csapatok, a Ferrari keddtől naponta két autóval, Mugellóban és Fioranóban fut, míg a többiek Silverstone-ban köröznek.