További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Montoya közel egy tizeddel 1:16-on belül autózott, de első helyét azonnal elvette a pályára kitérő olasz Giancarlo Fisichella. A Renault pilótája három tizedet faragott idejéből.
Räikkönen hibája ellenére is dobogón
A minardis Friesacher után a finn Räikkönen következett - a célegyenes végén lassabb volt az osztráknál -, hibázott is kisebbet, ám a pálya középső harmadában tökéletesen vezető, a záróharmadban még erre is rátevő versenyző 1:15-ön belül autózott, és pályacsúcsot állított fel. A jelekből úgy tűnt, hogy a McLaren nem a végsebességre helyezi a hangsúlyt, sokkal inkább a technikás részeken, a kanyarokban szeretnének leggyorsabbak lenni.
A Räikönnent követő Barrichello majdnem egy másodperccel maradt el tőle, és ez az eredmény csak a harmadik helyre volt elegendő.
A következő ötösben Albers kezdett, és legyőzte csapattársát, Friesachert, majd a jordanes Monteiro következett, aki mindkettőjük elé férkőzte magát. A második ötösből még ketten - Coulhard és Massa - Montoya elé jöttek be.
2 F. Alonso (Renault) 1:14.811
3 K. Räikkönen (McLaren) 1:14.819
4 R. Schumacher (Toyota) 1:14.870
5 N. Heidfeld (Williams) 1:15.038
6 M. Webber (Williams) 1:15.042
7 M. Schumacher (Ferrari) 1:15.398
8 G. Fisichella (Renault) 1:15.601
9 R. Barrichello (Ferrari) 1:15.746
10 D. Coulthard (Red Bull) 1:15.795
11 F. Massa (Sauber) 1:15.863
12 JP. Montoya (McLaren) 1:15.902
13 V. Liuzzi (Red Bull) 1:16.288
14 J. Villeneuve (Sauber) 1:16.794
15 N. Karthikeyan (Jordan) 1:18.557
16 T. Monteiro (Jordan) 1:19.040
17 C. Albers (Minardi) 1:19.563
18 P. Friesacher (Minardi) 1:20.306
A Williamsben ülő Mark Webber szintén a pálya harmadik periódusában volt lassabb a finnhez képest. Márkatársa, Nick Heidfeld szintén jól kezdett, de a végére ő is több mint két tizedet kapott. Heidfeld amúgy motorcsere miatt tízhelyes büntetést kap majd a vasárnap második időmérő után.
Trulli a végén is gyorsabb volt
A másik Toyotával kigördülő, az összetettben második helyen álló olasz Jarno Trulli viszont már az utolsó szektorban is gyors volt, és ha minimálisan is, Räikönnen elé verekedte magát.
A korábbi világbajnok Jacques Villeneuve csak "felvezette" a legutóbb, Imolában nagy csatát vívó Schumachert és Alonsót. A címvédő német már a második pontnál két tizedes hátrányt szedett össze, végül hat tizednél is több lett a különbség közte és Trulli között.
Alonso nem tudta megtartani előnyét
Végül - őrjöngő, hazai közönsége előtt - Fernando Alonso száguldott egy nagyot, de tizenhat ezreddel kikapott az olasztól, pedig a második szektor után még két tized volt az előnye vele szemben.
A második időmérő vasárnap délelőtt tíztől kezdődik, az összesített eredmény határoz a sorrendről.
Fernando Alonso: Felemelő érzés ennyi fanatikus rajongó előtt versenyezni, éreztem szeretetüket, az egész lelátó kékben tündökölt. A legjobb edzéskört teljesítettem, amióta a Forma-1-ben vagyok. Tudtam, hogy Jarno előttem állt az elején, a végén viszont bíztam benne, hogy megelőzhetem. Nem sikerült, de vannak még tartalékok bennem.
Kimi Räikkönen: Kicsit csalódott vagyok, mert a második kanyart nem tudtam jól bevenni, fél másodperccel is gyorsabb lehettem volna, ha jobban sikerül. Talán fél másodpercet is elveszítette, emiatt nem lehetek elégedett. Ettől függetlenül jó helyen állok, holnap majd jobban odafigyelek, és ismét az élre kerülhetek. Tele vagyok önbizalommal, de sokat kell javulnunk, és végre be kell fejeznünk a versenyt.