Räikkönen leiskolázta a mezőnyt

2005.05.08. 13:52
A címvédő, hétszeres világbajnok Michael Schumacher második defektje után a negyvenhatodik körben feladta a barcelonai Spanyol Nagydíjat. Ha versenyben marad, akkor sem lett volna esélye az ellenállhatatlanul vezető Kimi Räikkönennel szemben, aki rajt-cél győzelmet aratott, a közelébe sem tudott férkőzni senki. A második az összetettben vezető Fernando Alonso lett, Trulli a harmadik.
A rajtsorrend:
1. K. Räikkönen (McLaren)
2. M. Webber (Williams)
3. F. Alonso (Renault)
4. R. Schumacher (Toyota)
5. J. Trulli (Toyota)
6. G. Fisichella (Renault)
7. JP. Montoya (McLaren)
8. M. Schumacher (Ferrari)
9. D. Coulthard (Red Bull)
10. F. Massa (Sauber)
11. V. Liuzzi (Red Bull)
12. J. Villeneuve (Sauber)
13. N. Karthikeyan (Jordan)
14. C. Albers (Minardi)
15. P. Friesacher (Minardi)
16. R. Barrichello (Ferrari)
17. N. Heidfeld (Williams)
18. T. Monteiro (Jordan)

A vasárnap délelőtti edzésen Kimi Räikkönen a harmadik helyről az élre ugrott, és ebből már következtetni lehetett arra, hogy a futamon sem játszik alárendelt szerepet, kivált, ha az autója - a legutóbbi imolai futammal ellentétben - végigbírja a hatvanhat kört.

Räikkönen esélyt sem hagyott

Räikkönen nagyszerűen rajtolt, Alonso pedig a harmadik helyről megelőzte a kicsit beragadó Webbert, és még a negyedik pozícióból Ralf Schumacher is ausztrál elé férkőzött. Két kilométert sem tett meg a mezőny, amikor bejött a Safety Car, mert mindkét Minardi a rajtrácson ragadt. A harmadik körben kezdődhetett újra a száguldás, Räikkönen pedig egyértelművé tette, pillanatnyilag ő leggyorsabb, sorra döntötte a pályacsúcsokat, nem tudták követni. Alonso volt a második - néhány kör alatt nyolc másodperces hátrányt szedett össze -, Ralf Schumacher a harmadik.

Az első tankolás után a finn pilóta simán visszajött az élre, a huszonkilencedik körben - kiállása után - Fisichella megelőzte Alonsót, ekkor úgy tűnt, hogy a sokáig a pályán maradó, a negyedik helyen haladó Michael Schumacher felzárkózhat, és még a dobogóért is harcban lehet.

Schumacher: két kör, két defekt

A negyvennegyedik körben azonban megpecsételődött a hétszeres világbajnok sorsa. Előbb bal hátsó, majd alig egy körrel később, épp a célegyenes végén - egy kört kellett instabil autóval kellett megtennie - bal első defektet kapott, és idén másodszor volt kénytelen feladni a versenyt. #alt#

Räikkönen vezetése egyetlen percig sem fogott veszélyben, Fisichella szárnycseréje után Alonso második helyét sem veszélyeztette senki. Az első nagydíjon győztes olasz becsületére legyen mondva, hogy ugyan visszaesett a tizenegyedik helyre, az ötödik helyre behozta a nagyszerűen működő Renault-t, mi több: ő állította fel az érvényben lévő pályarekordot.

A harmadik helyen záró Trulli tankolása nem volt zavartalan, a kasztnira szivárgó benzin begyulladt, de nem keletkezett kár az autóban. Montoya visszatérése nem sikeredett fényesre, az elmúlt két futamon őt helyettesítő tesztpilóták közül mindketten előbb végeztek nála.

Nyilatkozatok, végeredmény:
Kimi Räikkönen: Tökéletes volt az autóm, tudtam, hogy jól kell mennem. Az elején komolyan elhúztam, teljes gázzal mentem, hogy minél nagyobb előnyre tegyek szert. Nagyon örülök, hogy a folytatásban sem voltak számottevő gondjaink, és nagyon remélem, hogy győzelmi sorozatba kezdünk, annál is inkább, mert már nem nagyon veszíthetünk pontokat. Úgy látszik, hogy a finnek jól érzik magukat Barcelonában, mert Häkkinen háromszor nyert ezen a pályán. A legutóbbi versenyen is nyernem kellett volna.

Fernando Alonso: A rajt után rögtön arra gondoltam, hogy nem tudom követni Kimit, mert túl gyors volt, és nekem a gumik miatt óvatosnak kellett lennem. Elégedett vagyok, mert ismét, ötödször is dobogóra sikerült állnom, és ez a második hely számomra győzelemmel ér fel. Nem lepett meg, hogy a McLaren ennyire jó volt, erősnek látszanak, nagyjából egy szinten állunk, de nekünk is vannak még tartalékainak. Tele vagyok önbizalommal, nyugodtan készülhetünk Monte Carlóra, és az újabb jó eredményre.

Jarno Trulli: Legjobb versenyem volt ebben az idényben, mert nem működött túl jól az autó. Keményen küzdöttem már a rajt után is, végül pedig sikerült Ralf előtt maradnom. A végén különösen nehéz feladat volt tartani őt. Kihoztam a maximumot magamból. A szivárgó, és a boxutcában begyulladó üzemanyag nem zavart meg.

A hivatalos végeredmény:
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:27:16.830 ó
2. Alonso (spanyol, Renault) 27.652 mp hátrány
3. Trulli (olasz, Toyota) 45.947 mp h.
4. R. Schumacher (német, Toyota) 46.719 mp h.
5. Fisichella (olasz, Renault) 57.936 mp h.
6. Webber (ausztrál, Williams-BMW) 1:08.542 p h.
7. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 1 kör hátrány
8. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1 kör
9. Barrichello (brazil, Ferrari) 1 kör
10. Heidfeld (német, Williams-BMW) 1 kör
11. Massa (brazil, Sauber-Petronas) 3 kör
12. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 3 kör
13. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 3 kör

14.00: Elindult a mezőny a felvezető körre, Webber kicsit nehezen.

Rajt, első kör: Räikkönen tökéletes jött el, Alonso a második lett az első kanyar után, Webber elé bejött az egyik Toyota, Ralf Schumahcer, de mivel mindkét Minardi a rajtrácson rekedt, bejött a Safety Car. Schumacher Montoya elé került, és a hetedik.

Harmadik kör: A Safety Car elhagyta a pályátt, Montoya azonnal visszaelőzte Schumachert. Másfél másodpercet adott a finn a spanyolnak pár kilométer alatt. A sorrend: Räikkönen, Alonso, Ralf Schumacher, Webber, Trulli, Fisichella, Montoya, Michael Schumacher, Coulthard, aki megközelítette a bajnokot.

Hatodik kör:Räikkönen pályacsúcsot döntött(1:17.377), három és fél másodperccel gyorsabb Schumachernél körönként. Alonso ugyancsak három és fél másodpercnyire van az éllovastól.

Nyolcadik kör: Montoya megpördült, de az aszfalton maradt, és megtartotta a helyezését Schumacher előtt, Räikkönen újabb pályarekordot állított fel, és már 1:17 alá szorította az időt.

Tizedik kör: Liuzzi a kavicságyban, és nem tudta folytatni a versenyt, az első tíz helyen nincs változás. A sorrend: Räikkönen, Alonso, Ralf Schumacher, Webber, Trulli, Fisichella, Montoya, Michael Schumacher, Coulthard, Massa. A finn közel nyolc másodperccel vezet Alonso előtt, tizenkettővel Ralf Schumacher előtt.

Tizenötödik kör: Friesacher kötött ki a kavicságyban, Räikkönen több mint tizenkét másodperccel vezet Alonso előtt, sorozatban dönti meg a rekordokat.

Tizenhetedik kör: Räikkönen már lekörözte a két Jordant, Webber a negyedik helyről kiállt tankolni, tíz másodpercig volt a boxban, a tizedik helyre, Massa mögé érkezett vissza.

Huszadik kör: Ralf Schumacher megközelítette Alonsót, hamarosan meg is támadhatja. Trulli is zárkózik hozzájuk. Huszonkét másodperccel vezet előttük a finn versenyző.

Huszonnegyedik kör: Ralf Schumacher is kiállt tankolni, tíz másodpercig töltötték benzinnel autóját, egy körrel később Räikkönen is a boxba hajtott, 8.6-ig volt benn, és az élre állt vissza.

Huszonhatodik kör: Trulli autója lángolt, de visszajött csapatársa elé. Alonso rögtön megtámadta Räikönnent, de csak benézett mellé a célegyenes végén.

Huszonhetedik kör: Alonso is tankolt, és jókora előnyt szerzett a Toyotákkal szemben. A sorrend: Räikkönen, Fisichella, Montoya, Michael Schumacher, Alonso, trulli, Ralf Schumacher, Webber. M. Schumacher tizenöt másodpercre van a vezető finntől.

29. kör:Fisichella a tankolás után megelőzte csapattársát - Alonsónak vélhetően gumiproblémái vannak -, M. Schumacher a második, csökkenti hátrányát - ő futotta a leggyorsabb kört, 1:16 alá szorította az időt -, valószínűleg csak egyszer áll ki tankolni.

32. kör: M. Schumacher tankolása után a negyedik helyre jött vissza, még egyszer biztosan ki kell állnia. Féltávnál a sorrend: Räikkönen, Fischella, Alonso, M. Schumacher, Trulli, R. Schumacher, Webber, Barrichello, aki kihasználta riválisa hibáját - elhagyta az aszfaltot az ausztrál -, és megelőzte. Utána viszont a boxba hajtott, és Barrichello csak egyszer fog kiállni, de visszacsúszott a 12. helyre.

38. kör: Räikkönen lekörözte Barrichellót. Huszonhárom másodperccel vezet a második Fischella előtt. Schumacher hátránya 37 másodperc.

40. kör:A lelassuló Fisichellánál vezető szárnyat kellett cserélni - nem tudni, mi történt vele -, így Alonso lett a második újra. 35 másodpercet töltött a boxban, így dobogós reményei elszálltak, a tizenegyedik helyre csúszott vissza.

44. kör: A sorrend: Räikkönen, Alonso, M. Schumacher, Trulli, R. Schumacher, Webber, Coulthard, Massa, Montoya. Webber komolyan támadta a kis Schumit, de megint ő kezdte meg a tankolások sorát. Montoya mögé érkezett meg.

45. kör: Schumacher bal hátsó defektet kapott, visszajövetele után Räikkönen lekörözte. A címvédő nem tankolhatott, így még egyszer kénytelen kimenni. Egy kört is alig töltött a pályán, amikor egy bal első defektet is kapott.

46. kör: Michael Schumacher feladta a versenyt. Idén másodszor.

49. kör: Räikkönen és Alonso is tankolt, a spanyol visszajött a Toyoták elé. Ralf Trullit támadja, de nem tudta megelőzni a célegyenes végén

52. kör:A pontszerzők sorrendje: Räikkönen, Alonso, Trulli, Ralf Schumacher, Montoya, Webber, Heidfeld, Fisichella. Villeneuve kiállt.

58. kör: Állandósulni látszik az élen a huszonöt másodperces különbség Räikkönen és Alonso között. Trulli őrzi harmadik helyét, Ralf Schumacher a negyedik.

63. kör: Ralf Schumacher a harmadik helyért támadni kezdte Trullit, az ötödikért Fisichella Webbert. A hetedik Montoya körhátrányban csapattársával szemben. Fisichella lett az ötödik, mert a célegyenes végén megelőzte Webbert. Massa defekt miatt kiállt.

66. kör: Räikkönen rajt-cél győzelmet aratott. Alonso a második, Trulli a harmadik. 4. R. Schumacher, 5. Fisichella, 6. Webber, 7. Montoya, 8. Coulthard, 9. Barrichello.