További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
A pénteki szabadedzésen a toyotás Ricardo Zonta, majd Ralf Schumacher szenvedett súlyos balesetet defekt miatt. Utóbbi nem is indulhatott a további tréningeken.
Csak tíz kört bírt volna a gumi
Jobbra fönt a Ferrari Bridgestone-ja
Forrás: Auto Sprint
A hét team természetesen elfogadta a figyelmeztetést, és arra kérte a szervezőket, iktassanak lassítót a kritikus pontra. Ezt viszont az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) megakadályozta, így a futamon csak a három bridgestone-os gárda rajtolt, összesen csak hat autó. A Ferrari könnyedén nyert.
Nem csak politikai küzdelem volt a bojkott
Mivel az FIA, illetve annak elnöke, Max Mosley és a hét gárda vezetői között komoly nézeteltérés van a 2008-as szabálymódosítások és az F1-et meghatározó Concorde-szerződés aláírása miatt, több szakember úgy gondolta, a bojkott pusztán politikai akció volt, a "hetek" képesek lettek volna versenyezni.
Cáfolja viszont ezt a feltevést az olasz Auto Sprint magazin, amelynek képein tökéletesen látszik, a Michelin valóban veszélyes volt Indianapolisban.
Hullámzott a Michelin
Az újság szuperközeli felbontásban tette közzé az összes élcsapat egy-egy autójának bal hátsó abroncsát, miközben a 13-as kanyarban halad, és jól látszik, mekkora a különbség a Michelin és a Bridgestone között. A Ferrarik japán gumija is erősen deformálódik a szokatlanul nagy erőhatás miatt, a francia márka termékének oldalfala ellenben hullámos, teljesen elveszíti az alakját, és szinte lefordul a felniről.
Érthető, miért kapott defektet Ralf Schumacher, és az a meglepő, hogy másnak nem ment tönkre ezen a ponton a gumija.
A Michelint támadja az FIA-elnök
A botrányos futam után a Sport Világtanács szerint két pontban megszegte az F1 szabályait a hét team, de büntetést nem kaptak. A Michelint - amely elismerte hibáját és kártalanítaná a feldühödött nézőket - nem vonhatták felelősségre, viszont az FIA bekérte az utóbbi két év Michelin-gumihibáinak dokumentációit, hogy független szakértők vizsgálják meg, nem volt-e veszélyes már korábban is a márka.
A franciák egyelőre nem küldték el a titkos információkat is tartalmazó dossziékat a szövetségnek, de ha ezt megteszik, és a testület nem találja megfelelőnek a gumikat, a Michelint kizárhatja a Forma-1-ből. Nem tudni, mi az FIA szándéka, de Max Mosley már korábban jelezte, azt szeretné, ha 2008-tól csak egy gumigyár látná el az összes istállót.