További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Az istállóknak és motorszállítóiknak nem tetszik, hogy az angol sportvezető szinte teljesen egyedül alkotja a Forma-1 szabályait és szabálytervezeteit, több angol lap, többek között a Times is úgy értesült, már az eltávolításán dolgoznak. A vita tétje a 2008-tól életbe lévő, az F1-et meghatározó Concorde-szerződés tartalma. A dokumentumot eddig csak a Ferrari írta alá a tíz csapat közül, ám annak pontjaival - Mosley ötleteivel - a többiek nem értenek egyet.
El lehet távolítani Mosleyt
A németországi gyűlésen biztosan megjelentek a McLaren-Mercedes, a Williams-BMW, a Renault, a Toyota, a BAR-Honda, a Sauber-Petronas és a Minardi vezetői, de a brit újságok úgy tudják, a Red Bull Racing is küldött képviselőt, annak ellenére, hogy jövőre Ferrari-motorokat használ.
A konferenciáról konkrétum nem szivárgott ki, de annyit sejteni lehet, hogy a GPWC (Grand Prix World Championship), az F1 ellensorozata, illetve Mosley utódjának kijelölése volt a téma. Idén októberben lejár az FIA-nál betöltött tisztségének mandátuma, vagyis el lehet távolítani a hatalomból.
David Richards lehet az utódjelölt
A nyolc team jelöltje lehet az amerikai autóklub elnöke, Robert Darbelnet, a Francia Autósport Szövetség feje, Jacques Regis, vagy a BAR-Honda volt csapatfőnöke, David Richards. Minden bizonnyal utóbbi a legesélyesebb, hiszen az elmúlt években bizonyította szakértelmét az F1-ben, mindenki ismeri, és mivel a télen a BAR-Honda elbocsátotta, független is.
A választott nevét persze teljes titokban tartják, az f1racing.net viszont úgy tudja, két hét múlva nyilvánosságra hozhatják.
Pilóták nem voltak Münchenben, ám ők is - illetve rajtuk keresztül csapataik - újabb támadást vezettek Mosley ellen.
Coulthard után Webber
Kedden a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA (Grand Prix Drivers Association) is Mosley ellen fordult, miután az FIA első embere lemondta péntekre tervezett találkozójukat, amelyen fontos biztonsági kérdéseket vitattak volna meg: az 55 éves elnök megsértődött, mert David Coulthard kritizálta az utóbbi években bevezetett előírásait.
Szerdán a GPDA másik vezetője, Mark Webber is beszólt az elnöknek. "Kissé aggódunk az indianapolisi eset óta. Mi, pilóták egységesek vagyunk, idővel kiderül, mire leszünk így képesek. Nem akarjuk irányítani a sportágat, de része vagyunk annak" - nyilatkozta a Timesnak a Williams-BMW sofőrje.
"Ki tudunk állni a Forma-1-ért"
Az Amerikai GP-t bojkottálták a Michelin-gumiszállító csapatai, mert abroncsaikkal nem lehetett volna biztonságosan végigmenni a pályán. Így csak hat autó indult e, Ferrarik, Minardik, Jordanek.
"A Forma-1-ben minden a versenyzőkről szól, a nézők azért jönnek, hogy minket lássanak. Nézzék meg a Spanyol GP-t. Néhány éve 30 ezren voltak a futamon, idén viszont már 100 ezren, mert Fernando Alonso vezeti a vb-t. Persze igazán erősek csak akkor lehetünk, ha együtt vagyunk, ám így ki tudunk állni az F1 érdekeiért. Mindannyian szeretjük ezt a sorozatot, végül is rajongók vagyunk mi is" - célozgatott Mosley-nak az ausztrál pilóta.