Árpád
-2 °C
4 °C

Michael Schumacher nem tudja, mit csinál 2006 után

2005.08.26. 14:46
Michael Schumacher elismerte, hamarosan befejezi F1-es karrierjét. Nem tudja viszont biztosan, mikor, de ha 2006 után is marad a Forma-1-ben, Kimi Raikkönen mellett is szívesen vezetné a Ferrarit.
Pilótacserére készül a Ferrari és a McLaren-Mercedes, állítja a Sport Bild című német lap. A hét közepén azt írta az újság: Michael Schumacher és Kimi Raikkönen váltanak istállót, sőt, utóbbi már előszerződést is kötött az olaszokkal.

Amikor lejár a szerződése, abbahagyhatja

Az ügyletet Raikkönen mendzsere nem tagadta, és Schumacher sem biztos benne, hogyan folytatódik a karrierje.

Szerződése 2006 végén lejár a Ferrarinál, és eddig mindig arról beszélt, van még benne jó néhány sikeres F1-es szezon. A monzai tesztelésen viszont azt mondta, közel lehet a visszavonulása. A Bild riporterének ejtette el először: lehet, hogy 2006 végén befejezi.

Raikkönennel szívesen versenyezne

Michael Schumacher a monzai tesztelés közben
Michael Schumacher a monzai
tesztelés közben fotó: epa

"Nem tudom, hol és hogyan folytatom 2006 után. Fogalmam sincs, mikor vonulok vissza, de már biztosan nincs sok évem a Forma-1-ben - mondta a világbajnok, de kijelentette, ha marad, és 2007-ben Raikkönent kapja csapattársul a Ferrarinál, nem fog tiltakozni. - Raikkönen ferraris szerződtetése spekuláció, de nem jelentene gondot, ha őt szerződtetnék."

A harminchat éves pilóta arra is kitért, miért nem hosszabbított még a Ferrarival: "Nem jött még el a megfelelő pillanat, de hamarosan minden eldől." Abban viszont biztos, hogy McLaren-Mercedesben nem láthatják őt a szurkolók: "Nem tudom elképzelni, hogy a Ferrarin kívül másik istállónál versenyezzek".

Weber tízmillió dollárt veszítene évente

Schumacher menedzsere, Willi Weber a Bild szerint fizetésemelést akar kicsikarni a Ferraritól védencének a 2006 utáni évekre, ám ott nem tudják teljesíteni követeléseit. Az ügynök ezért fordult a Mercedeshez, amely szívesen látná a világelsőt.

Azt sem lehet kizárni viszont, hogy csak kitalálta a Mercedes-sztorit, hogy elérje a kívánt gázsinövelést. Az olaszok évente ötvenmillió dollár körüli összeget fizetnek első számú pilótájuknak, amelynek Weber a húsz százalékát kapja.

Nem tudni, a pilótaügynök hogyan tervezi védence karrierjét, de ha ő tényleg befejezi 2006-ban, akkor Weber évente tízmillió dollárral fog kevesebbet keresni.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?