Michael Schumacher nem tudja, mit csinál 2006 után

2005.08.26. 14:46
Michael Schumacher elismerte, hamarosan befejezi F1-es karrierjét. Nem tudja viszont biztosan, mikor, de ha 2006 után is marad a Forma-1-ben, Kimi Raikkönen mellett is szívesen vezetné a Ferrarit.
Pilótacserére készül a Ferrari és a McLaren-Mercedes, állítja a Sport Bild című német lap. A hét közepén azt írta az újság: Michael Schumacher és Kimi Raikkönen váltanak istállót, sőt, utóbbi már előszerződést is kötött az olaszokkal.

Amikor lejár a szerződése, abbahagyhatja

Az ügyletet Raikkönen mendzsere nem tagadta, és Schumacher sem biztos benne, hogyan folytatódik a karrierje.

Szerződése 2006 végén lejár a Ferrarinál, és eddig mindig arról beszélt, van még benne jó néhány sikeres F1-es szezon. A monzai tesztelésen viszont azt mondta, közel lehet a visszavonulása. A Bild riporterének ejtette el először: lehet, hogy 2006 végén befejezi.

Raikkönennel szívesen versenyezne

Michael Schumacher a monzai tesztelés közben
Michael Schumacher a monzai
tesztelés közben fotó: epa

"Nem tudom, hol és hogyan folytatom 2006 után. Fogalmam sincs, mikor vonulok vissza, de már biztosan nincs sok évem a Forma-1-ben - mondta a világbajnok, de kijelentette, ha marad, és 2007-ben Raikkönent kapja csapattársul a Ferrarinál, nem fog tiltakozni. - Raikkönen ferraris szerződtetése spekuláció, de nem jelentene gondot, ha őt szerződtetnék."

A harminchat éves pilóta arra is kitért, miért nem hosszabbított még a Ferrarival: "Nem jött még el a megfelelő pillanat, de hamarosan minden eldől." Abban viszont biztos, hogy McLaren-Mercedesben nem láthatják őt a szurkolók: "Nem tudom elképzelni, hogy a Ferrarin kívül másik istállónál versenyezzek".

Weber tízmillió dollárt veszítene évente

Schumacher menedzsere, Willi Weber a Bild szerint fizetésemelést akar kicsikarni a Ferraritól védencének a 2006 utáni évekre, ám ott nem tudják teljesíteni követeléseit. Az ügynök ezért fordult a Mercedeshez, amely szívesen látná a világelsőt.

Azt sem lehet kizárni viszont, hogy csak kitalálta a Mercedes-sztorit, hogy elérje a kívánt gázsinövelést. Az olaszok évente ötvenmillió dollár körüli összeget fizetnek első számú pilótájuknak, amelynek Weber a húsz százalékát kapja.

Nem tudni, a pilótaügynök hogyan tervezi védence karrierjét, de ha ő tényleg befejezi 2006-ban, akkor Weber évente tízmillió dollárral fog kevesebbet keresni.