A Minardi-utódnak lehet a legjobb motorja 2006-ban

2005.11.23. 10:12
Aggódik a nyolchengeres motorok sikere miatt a Honda fejlesztési vezetője, Yasuhiro Wada, mert meggyőződése, hogy az idei, lefojtott V10-es erőforrás jövőre erősebb lesz, mint az újonnan tervezettek. A Minardi-utód Squadra Toro Rosso marad csak a régi motornál, és akár le is győzheti a legnagyobb csapatokat.
A Minardiból alakuló Squadra Toro Rossónak lehet jövőre a legerősebb motorja a Forma-1-ben, ha a jelenlegi szabályrendszer érvényben marad, állítja a Honda fejlesztési vezetője, Yasuhiro Wada.

Visszafojtva is a legerősebb lenne

A következő szezonban 2,4 literes, nyolchengeres erőművekkel kell indulniuk az istállóknak, de ha nincs pénzük az új motorra, akkor az idei háromliteres tízest is használhatják, melynek teljesítményét fordulatszám-szabályzóval fogják vissza.

A Red Bull alapította Toro Rosso már korábban bejelentette, megtartja a Cosworth V10-eseit, ám Wada szerint ezzel előnyhöz jut, mert az új nyolchengeresek a visszafojtott tízeseket sem tudják megverni.

"A jelenlegi korlátozással a V10-es motor erősebb lesz, mint a V8-as. Ez technikailag bizonyított" - idézte a japán szakembert az f1racing.net.

Módosítani kell a szabályokat

A Honda egyik legfontosabb mérnöke úgy gondolja, az FIA-nek (Nemzetközi Autós Szövetség) módosítania kell az idei motorokra vonatkozó előírásokon, különben kénytelenek lesznek a legnagyobb gyárak is a régebbi konstrukciójukat használni.

"Nem akarunk kényszerből továbbra is tízhengeressel indulni, mivel a szabályváltoztatások célja a nyolchengeresek bevezetése. Minden motorgyártó egyetért abban, hogy a visszafojtás mértéke inkorrekt, de hisszük, hogy az FIA közbelép, és módosítja az előírást".

Akár 200 lőerőt is eshet a teljesítmény

A vártak szerint a 900-920 lőerős tízeseknél nagyjából 200 lőerővel lesz gyengébb minden V8-as. A Cosworthé maximális állapotában sem tud többet 842-nél, de még így is versenyképesebb marad, mint a bejövő társai.

A Mercedes, a Honda, a Toyota, a BMW és a Ferrari is kipróbálta már a nyolchengeresét, de csak az olasz istálló pilótái nem panaszkodtak a drasztikus teljesítmény-csökkenés miatt. Az FIA-től egyelőre nem kommentálták Wada feltevését.