A Ferrari ötvenötöd-, a Renault ötödannyit költött, mint a Honda

2005.12.30. 11:07
Az angol BusinessF1 című lap szerint 2005-ben a Honda költötte a legtöbb pénzt Forma-1-es projektjére, a Renault ötödannyiból világbajnok lett, míg a Ferrari mindössze a japán összeg ötvenötöd részét fektette be.
Ötvenötször annyit költött idén F1-es programjára a Honda, mint a Ferrari, állítja az BusinessF1 című gazdasági Forma-1-es magazin.

A csapat kiadásai nélkül

A lap a motorgyártók és nem a csapatok költségeit számolta össze, ez alapján a japán márka magasan a legnagyobb összeget áldozta 2005-ben. Szezonja kivételes volt viszont, mert százszázalékos tulajdonosa lett a BAR csapatnak, új szélcsatornát építtetett és kivásárolta Jenson Buttont a Williamsszel kötött szerződéséből. Mindez, plusz az általános költségek összesen 473 millió eurót tettek ki, amelyből 211 milliót költöttek konkrétan fejlesztésre, versenyzésre, illetve tesztelésre.

Második helyen a Mercedes végzett 200 millió euróval, a harmadik a Toyota lett 179-cel. A három közül igazán sikeres csak a német cég lett, bár az is elveszítette mind a pilóták, mind a konstruktőrök vb-címét a Renault-val szemben. A franciák pedig még feleannyit sem áldoztak, mindössze 95 millió euróval a lista ötödik helye az övék, még a BMW (135 millió) előttük van.

A Ferrari spórolt 2005-ben

A Forma-1 gyártói közül legkevesebbet az idén saját szintjéhez képest leszerepelt Ferrari költötte, mindössze 8,5 millió eurót. A megdöbbentően kevés összeg viszont - csakúgy, mint a fenti istállóknál is - csak a márka befektetését jelenti, vagyis az olaszok pénzének legnagyobb részét szponzoraik, a Vodafone és a Marlboro állták. A 8,5 millió persze így is rettentően alacsony szám.

Jövőre a Ferrari elveszített vb-elsőségeinek visszaszerzését tervezi, így biztosan növekszik a saját számlája is, de a nagy ugrás 2007-ben várható: elhagyja a csapatot a Vodafone, és a McLaren-Mercedeshez pártol.

A Honda nagyot bukott

Eredményességi szempontból egyértelműen a kettős világbajnok Renault befektetése térült meg, a Ferrari Michael Schumacher és a csapat harmadik helyével költségeikhez képest kifejezetten eredményesnek mondható, míg a Honda - minimum - az évtized bukását hozta össze: legjobb pilótájuk, Jenson Button a kilencedik, istállójuk a hatodik lett a pontversenyben.