A lefojtott V10-es a jobb motor

2006.01.05. 11:06
A MidlandF1 csapat számításai szerint a tízhengeres gépek lefojtva is 800 lőerő körül teljesítenek, míg a nyolchengeresek csak 700-750 között, így a gyári istállók hátrányban lesznek idén a Forma-1-ben. Az FIA egyelőre nem változtat a szabályokon.
Bebizonyította a MidlandF1 istálló tanulmánya, hogy idén a Minardiból alakult Scuderia Toro Rossónak (STR) lesz a legerősebb motorja a Forma-1-ben, ha a jelenlegi szabályok hatályosak maradnak - állítja az f1racing.net és az adrivo.com.

Fél a Honda, a Toyota és a Renault

Az FIA előírásai szerint jövőre 2,4 literes, nyolchengeres erőműveket kell használni a Forma-1-ben, de lehet indulni az eddigi tízhengeres lefojtott változatával is. A Toro Rossón kívül az összes csapatnak megvan a V8-asa, de a Midland számításai igazolták, hogy az gyengébb lesz, mint a 16500-as maximális fordulatszámra szabályzott, 77 milliméteresre csökkentett felső levegőbeömlővel kiegészített Cosworth-tízes, amit az STR használ.

Úgy tűnik, joggal félnek a Forma-1 vezető istállói, hogy 2006-ban hátrányban lesznek a kiscsapatból létre jött Red Bull-tartalékgárdával szemben. A problémát múlt novemberben az egyik Honda-főnök, Yasuhiro Wada vetette föl, majd aggodalmát megerősítette a Toyota és a Renault egy-egy szakembere is.

Akár 100 lőerő is lehet a különbség

A Renault-mérnök Pat Symonds üzent is az FIA-nek (Nemzetközi Autós Szövetség), hogy tegyen valamit az ügyben, mert igazságtalannak tartja, ha a Toro Rosso fölénybe kerül, de a nemzetközi szövetség eddig semmit nem lépett, és nem is kommentált az ügyben. Korábban az irányítók azt mondták, ha előállna a jelenlegi helyzet, változtatnak az előírásokon, ám egyelőre ennek abszolút nincs jele.

A Midland számításai szerint pedig nem kevéssel erősebbek a tízhengeres gépek: még visszafogott állapotukban is 800 lőerő körül teljesítenek, míg a nyolchengeresek 700-750 között.