További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Százszázalék BMW
A legnagyobb látványosság persze az autó volt, amelynek festése hasonlít az utóbbi évek Williams-BMW modelljeinek fényezésére. Az angol teammel tavaly, hat év motorszállítói együttműködés után szakított a BMW, hogy 2006-tól kezdve saját építésű kocsival és motorral induljon a Forma-1-ben.
Ennek érdekében a Sauber csapatot vásárolta fel a bajor cég, megtartotta annak főszponzorát, a malaysiai Petronast, illetve egy kisebb támogatót, a Credit Suisse-t, melyekhez kapcsolódott az Intel és az O2. A teamnek két központja van, a motor Münchenben, a kasztni a Sauber svájci, Hinwili központjában készül.
Tradicionális színek
Az autó szintén az előző évi Sauber fejlesztése, de annál rövidebb, kompaktabb, jobban egyben van, és az orrát jelentősen átalakították.
A fényezés első ránézésre megtévesztően hasonlít a Williams-BMW-kre, ám a kék-fehér kombinációhoz a harmadik BMW-versenyszín, a piros is társul. A pilóták overallja a tradicionális törtfehér, keresztcsíkkal a mellén, ilyenben nyert világbajnokságot Nelson Piquet 1981-ben és 1983-ban, amikor a német gyár a Brabham motorszállítója volt.
Délután már körözni fog
Az F1.06-ot az új V8-as erőművel délután egy óra körül küldik pályára először, a valenciai Ricardo Tormo pályán.
A Toyota és a Red Bull Racing már múlt novemberben, illetve decemberben kipróbálta, előbbi szombaton hivatalosan be is mutatta idei F1-es gépének első változatát, míg a Ferrari új kocsija hétfőn futott első alkalommal. A 2006-os Forma-1-es szezon március 12-én indul, Bahreinben.
Hivatalosan még nem nevezték meg a BMW-nél, ki lesz a csapatfőnök, de a gárdánál marad tanácsadóként Peter Sauber is.
Az 1997-es világbajnok Jacques Villeneuve a Sauberrel érkezett a BMW-hez, a BAR-nál már versenyzett új csapatban, és azon lesz, hogy minden tapasztalatával segítse a BMW-t. Kollégája, Nick Heidfeld 2005-ben a Williams pilótája volt, nagy tehetség, ráadásul kivételesen ért az F1 technikai részéhez, így óriási segítség lesz a fejlesztéseknél. "Lépésről lépésre kell haladnunk, és fejlődnünk idén. Alig várom már, hogy kezdődjön a szezon" - nyilatkozta a bemutatón Heidfeld.