További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Orosz-kanadai-angol
A csapat tavaly már részt vett a sorozatban, de akkor még Jordan néven. Alex Shnaider orosz származású kanadai milliárdos üzletember 2004 végén vette meg az ír gárdát, de 2006-ban rajtoltatja először az új nevén.
A csapat hivatalosan orosz versenyliszensszel indul, központja Silverstone-ban van, így leginkább angol-orosznak nevezhető. Csapatfőnöke a román származású exfogorvos, Colin Kolles, de a menedzsment tagja a volt pilóta, Johnny Herbert is.
Fiatal szakemberek és menedzsment
A kocsit John McQuilliam vezetésével tervezték, az F1 legfiatalabb technikai igazgatója, James Key felügyelete mellett. Pilótáik a Minarditól igazolt holland Cristijan Albers és a 2005-ben is náluk versenyző indianapolisi harmadik, Tiago Monteiro lesznek. A portugál az egyetlen a mezőnyben, aki fizet, hogy az F1-ben indulhasson, míg a Midland az egyetlen csapat, amely még biztosít ilyen szolgáltatást.
A múlt idényben nem sok pénzt költöttek az F1-es projektre a vezetők, sokszor még a Minardi is megelőzte őket, 2006-ra viszont ígérik, komolyan foglalkoznak az istállóval.
Még egy Toyota
A gépen meg is látszik, hogy foglalkoztak vele, jól néz ki. Orra szélesebb és laposabb, mint a többi autóé, és megkapta a Hondán és a Williamsen már látott oldaldoboz-légterelőket. Ami külsőre a legfeltűnőbb persze, hogy már nem sárga, mint a Jordan volt: piros-fehér-szürke-fekete fényezést kapott. Szponzorai a Lost Boys internetes vállalat, a Superfund, befektetési és kommunikációs cégek, illetve az új orosz szerencsejáték, a Kicklotto.
A kasztni alatt a Toyota V8-as motorja rejtőzik. Ugyanezt használja a japán gyár gárdája, nem valószínű, hogy sok gond lesz vele. Az M16 pénteken, a silverstone-i pályán futott először, folyamatosan tesztelni a jövő héten, Jerezben kezdik.
Csak a Toro Rosso és az Aguri hiányzik
A Midland mutatta be vagy próbálta ki kilencedikként az új autóját, már csak a volt Minardi, a Toro Rosso és a tizenegyedik team, a Super Aguri van hátra. Előbbit a március 12-i nyitófutam előtt néhány nappal leplezik le - persze lehet, hogy a teszteken már korábban is látni lehet -, utóbbit február 14-én. Az Aguri valójában egy Honda-motoros, 2002-es Arrows lesz, saját fejlesztésükkel csak az év közepére készülnek el, ha minden jól megy.