Bemutatták az első Midland-autót

2006.02.03. 13:36
Első Forma-1-es autóját, az M16-ost mutatta be pénteken, Silverstone-ban az F1 egyik új istállója, a Midland. Az angol-orosz gárda a Jordan alapjaira épül, de érkezésével eltűnik a pályákról a sárga autó. A motorja Toyota lesz.
Elkészült első Forma-1-es autójával a Midland istálló, az M16 nevű gépet pénteken, Silverstone-ban mutatták be.

Orosz-kanadai-angol

A csapat tavaly már részt vett a sorozatban, de akkor még Jordan néven. Alex Shnaider orosz származású kanadai milliárdos üzletember 2004 végén vette meg az ír gárdát, de 2006-ban rajtoltatja először az új nevén.

A csapat hivatalosan orosz versenyliszensszel indul, központja Silverstone-ban van, így leginkább angol-orosznak nevezhető. Csapatfőnöke a román származású exfogorvos, Colin Kolles, de a menedzsment tagja a volt pilóta, Johnny Herbert is.

Fiatal szakemberek és menedzsment

A kocsit John McQuilliam vezetésével tervezték, az F1 legfiatalabb technikai igazgatója, James Key felügyelete mellett. Pilótáik a Minarditól igazolt holland Cristijan Albers és a 2005-ben is náluk versenyző indianapolisi harmadik, Tiago Monteiro lesznek. A portugál az egyetlen a mezőnyben, aki fizet, hogy az F1-ben indulhasson, míg a Midland az egyetlen csapat, amely még biztosít ilyen szolgáltatást.

A múlt idényben nem sok pénzt költöttek az F1-es projektre a vezetők, sokszor még a Minardi is megelőzte őket, 2006-ra viszont ígérik, komolyan foglalkoznak az istállóval.

Még egy Toyota

A gépen meg is látszik, hogy foglalkoztak vele, jól néz ki. Orra szélesebb és laposabb, mint a többi autóé, és megkapta a Hondán és a Williamsen már látott oldaldoboz-légterelőket. Ami külsőre a legfeltűnőbb persze, hogy már nem sárga, mint a Jordan volt: piros-fehér-szürke-fekete fényezést kapott. Szponzorai a Lost Boys internetes vállalat, a Superfund, befektetési és kommunikációs cégek, illetve az új orosz szerencsejáték, a Kicklotto.

A kasztni alatt a Toyota V8-as motorja rejtőzik. Ugyanezt használja a japán gyár gárdája, nem valószínű, hogy sok gond lesz vele. Az M16 pénteken, a silverstone-i pályán futott először, folyamatosan tesztelni a jövő héten, Jerezben kezdik.

Csak a Toro Rosso és az Aguri hiányzik

A Midland mutatta be vagy próbálta ki kilencedikként az új autóját, már csak a volt Minardi, a Toro Rosso és a tizenegyedik team, a Super Aguri van hátra. Előbbit a március 12-i nyitófutam előtt néhány nappal leplezik le - persze lehet, hogy a teszteken már korábban is látni lehet -, utóbbit február 14-én. Az Aguri valójában egy Honda-motoros, 2002-es Arrows lesz, saját fejlesztésükkel csak az év közepére készülnek el, ha minden jól megy.