Ismét új F-1-autót épített a Toyota

2006.02.14. 11:04
Két és fél hónappal 2006-os autójának bemutatása után ismét új F-1-es kocsit épített a Toyota. A TF106-ost teljesen átalakították, valójában csak a motorja és a váltója nem újdonság.
Három és fél hónappal a szezon rajtja előtt, már múlt novemberben kipróbálta 2006-os Forma-1-es autóját a Toyota, ám a januári hivatalos bemutatón kiderült, kasztniját az első, bahreni futamra teljesen átépítik.

Aerodinamikailag minden más rajta

#alt#
Kattintson!
A felújított TF106-os kedden fut először, az istálló hivatalos honlapján megjelentetett grafika szerint nagyjából húsz ponton változott.

Más az orr íve, az első és a hátsó szárny, az oldaldobozok formája lekerekített, a riválisok megoldására hasonlít. Tucatnyi kisebb-nagyobb légterelőt helyeztek el rajta, átalakították a fenéklemezét és a motort fedő idomot.

Változott az első felfüggesztések alakja és felépítése, a kipufogó és a hűtőrendszer, vagyis a motoron és a váltón kívül szinte minden.

Fejlesztenek, tesztelnek, fejlesztenek

"Az összes alkatrészt felülvizsgáltuk, hogy aerodinamikai szempontból az eddigi legversenyképesebb kasztninkat építhessük meg. Mindent tanulmányoztunk, fejlesztettünk, teszteltünk, majd továbbfejlesztettünk" - idézte a Toyota közleménye Mike Gascoyne technikai igazgatót, a régi és az új TF106 alkotóját.

A csapat a héten Olaszországban, a vallelungai pályán kezd gyakorolni a kocsival, majd Barcelonába, az utolsó szezon előtti tesztre utazik. A szezont ezzel a géppel kezdik, de nagydíjról-nagydíjra módosítanak rajta, és a hetedik, Monacói GP-re elkészül utódja, a TF106B jelű, vadonatúj modell.

2005-ben is így csinálták

Tavaly, az év elején hasonló ütemben készültek a Toyota F-1-es gépei, a TF105 csak az első néhány tengerentúli versenyen állt rajthoz, mire Európába ért a sorozat, már egy módosított kasztnival rajtoltak, a szezon utolsó két futamán pedig a TF105B-t használták.