Aerodinamikailag minden más rajta
A felújított TF106-os kedden fut először, az istálló hivatalos honlapján megjelentetett grafika szerint nagyjából húsz ponton változott.
Más az orr íve, az első és a hátsó szárny, az oldaldobozok formája lekerekített, a riválisok megoldására hasonlít. Tucatnyi kisebb-nagyobb légterelőt helyeztek el rajta, átalakították a fenéklemezét és a motort fedő idomot.
Változott az első felfüggesztések alakja és felépítése, a kipufogó és a hűtőrendszer, vagyis a motoron és a váltón kívül szinte minden.
Fejlesztenek, tesztelnek, fejlesztenek
"Az összes alkatrészt felülvizsgáltuk, hogy aerodinamikai szempontból az eddigi legversenyképesebb kasztninkat építhessük meg. Mindent tanulmányoztunk, fejlesztettünk, teszteltünk, majd továbbfejlesztettünk" - idézte a Toyota közleménye Mike Gascoyne technikai igazgatót, a régi és az új TF106 alkotóját.
A csapat a héten Olaszországban, a vallelungai pályán kezd gyakorolni a kocsival, majd Barcelonába, az utolsó szezon előtti tesztre utazik. A szezont ezzel a géppel kezdik, de nagydíjról-nagydíjra módosítanak rajta, és a hetedik, Monacói GP-re elkészül utódja, a TF106B jelű, vadonatúj modell.
2005-ben is így csinálták
Tavaly, az év elején hasonló ütemben készültek a Toyota F-1-es gépei, a TF105 csak az első néhány tengerentúli versenyen állt rajthoz, mire Európába ért a sorozat, már egy módosított kasztnival rajtoltak, a szezon utolsó két futamán pedig a TF105B-t használták.