Csak Mercedes nem robbant le az első két futamon

2006.03.21. 09:25
A tesztszezonban pocsék Mercedes-erőmű állta ki egyedül a bahreini és a malajziai hőséget, a Ferrari hármat, a Cosworth kettőt, a Honda, a Renault egyet, és majdnem Alonsóét is elveszítette a bahreini, illetve a malajziai F-1-futamon.
Motortemetőnek bizonyult a bahreini és a malajziai Forma-1-es pálya, a szezon első két futamán majdnem a mezőny felének, tíz pilótának az autójában kellett motor cserélni.

A Ferrari a legmegbízhatatlanabb

A sivatagi hőségben David Coulthard Ferrarija és Jacques Villeneuve BMW-je a futamon füstölt el - előbbié a levezető körben -, de tönkre ment Giancarlo Fisichella Renault-ja, míg Felipe Massa Ferrariját a verseny után kellett kicserélni.

Egy héttel később, Sepangban, a 37 fokos rekordmelegben Michael Schumacher és Rubens Barrichello szombaton kaptak új Ferrari-, illetve Honda-erőművet, míg Ralf Schumachernek az időmérő közben robbant le a Toyotája.

Alonsónak szerencséje volt

A tendencia folytatódott a futamon, a két Williams-Cosworth, Nico Rosberg és Mark Webber 16 kör alatt kiestek, Nick Heidfeld BMW-je a hajrában adta föl.

Fernando Alonso lett volna a 11. szerencsétlen pilóta, de az ő Renault-ja az istálló segítségének köszönhetően valahogy eljutott a célig, annak ellenére, hogy a benzinpumpa már nem működött rendesen.

A Mercedesnél meglepődhettek

Az F-1-ben nyolchengeres géppel szereplő motorgyártók közül - Toyota, BMW, Ferrari, Cosworth, Renault, Honda, Mercedes - csak utóbbi, a német márka nem veszített el egyetlen erőforrást sem.

Kimi Raikkönen és Juan Pablo Montoya simán végigmentek Bahreinben, utóbbi Malajziában is, míg a finn a második nagydíjon már az első körben kicsúszott. Nem tudni, végig bírta volna-e, de addig semmi problémája nem volt a Mercedesszel.

A legrosszabbnak tűnt

Különösen azért nagy dolog ez, mert a tesztszezonban a Mercedes kezdett legkésőbb körözni a nyolchengeresével, és ez tűnt a legmegbízhatatlanabbnak. Február elején annyira gyengén működött a V8-asuk, hogy át kellet tervezniük, és újakat gyártani.

"Hat hete még nem tartottunk ott, ahol akartunk, ezért nagyon hálás vagyok mindenkinek Angliában és Stuttgartban" - nyilatkozta a német gyár sportigazgatója, Norbert Haug az RTL televíziónak.

Kis módosítás segített

A McLarenek azért is bírták jól a nagymeleget, mert a kasztnin módosítottak a mérnökök, a jobb hűtés érdekében. Az autó így egy kicsit lassult - Juan Pablo Montoya erre fogta, hogy nem tudott dobogóra kerülni -, de kitartott.

A szabályok szerint egy motornak két teljes versenyhétvégét kell kibírnia, aztán lehet kicserélni. Mivel a következő, ausztrál futamon sem lesz hűvös, az új erőforrással indulók - többek között Fernando Alonso, Jenson Button, a McLarenek és a két Williams - előnyben lesznek a többiekkel szemben.

A vb-címvédő már nyilatkozta is, hogy Melbourne-ben győzelemre számít.