Összeveszhetett a főnökeivel
"Alapvető nézetkülönbségek miatt hoztuk meg ezt a döntést, annak ellenére, hogy elismerjük Gascoyne eddigi munkáját" - áll a csapat rövid közleményében.
A grandprix.com kedden hozta nyilvánosságra, hogy a szakember már nem dolgozik a japánoknak, miután megkeresték, és ő nem volt hajlandó kommentálni az értesülését. A Toyota szerda reggel adott ki kommünikét.
Már az utódját keresik
Mike Gascoyne
A tájékoztatóból annyi derül még ki, az eltiltás meghatározatlan időre szól, illetve, hogy részleteket a gyár később sem fog elárulni.
Gascoyne a sorozat egyik legelismertebb szaktekintélye. Az F-1-be 1989-ben szállt be, akkor a McLaren aerodinamikai fejlesztéseit végezte. Később dolgozott a Tyrellnél, a Saubernél és a Jordannél, majd 2000-től a Renault-nál, ahonnét 2003 októberében csábította át a Toyota.
Jobban keres, mint sok versenyző
A sorozat legjobban fizetett technikai igazgatója, nagyjából nyolcmillió eurót kap évente, ami meghaladja sok pilóta bérét. A Toyota az F-1 legmagasabb költségvetésű csapata, évente 400 millió euró körül költenek.
A futamokon 2002 óta indulnak, de győzni az óriási befektetések ellenére sem tudtak, ráadásul az idei évet Bahreinben pocsékul kezdték. A második futamon, Malajziában Ralf Schumacherrel már szereztek egy pontot, majd vasárnap Ausztráliában harmadik lett a német pilóta.
Rossz kezdés után kezdtek javítani
A sikeres hétvége után Gascoyne azt nyilatkozta, megoldották a kocsi gumiproblémáit, jó irányban fejlesztenek, kedden mégis felfüggesztették.