További Forma-1 cikkek
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
- Norris már a rajtot követően nem volt versenyben, Verstappen újabb győzelmet zsebelt be
Ismét lehet Alonso-Schumacher-csata
Az utóbbi évek legizgalmasabb párharca idén megismétlődhet, hiszen Alonso háromból két futamot nyert, vezeti a bajnokságot, míg német riválisa a gyengébb szezonkezdet után istállója hazai pályáján akar bekapcsolódni a világbajnoki harcba.
Schumacher eddig csak a szezonnyitón volt ellenfele a spanyolnak, egyszer még pontot szerzett, de legutóbb, Ausztráliában kicsúszott. Azóta viszont, majdnem három héten keresztül, csak tesztelt.
A Ferrari szinte megállás nélkül körözött
Schumacher ismét bizakodik (fotó: afp)
Schumacher a Ferrari pályáján csak az első helyet tartja elfogadhatónak, esélyeit növeli, hogy új motort használhat, ami Imolában nagy előnyt jelent. A kör 73 százalékán ugyanis padlógázon mennek a gépek, a lassú kanyarokból való kigyorsítás és az emelkedők a szokottnál jobban terhelik az erőművet.
Alonso idén utcahosszal nyerne
Alonsónak és a mclarenes Kimi Raikkönennek még az Ausztráliában használt motorral kell indulnia, de mindkettejük istállója jól felkészült a vasárnapi futamra.
"Az imolait az eddigi legjobb győzelmemnek tartják, de nekem olyan volt, mint a többi. Élvezetes Michael Schumacher előtt befutni, fontos siker volt, de a média kicsit felfújta. Idén inkább nagy előnnyel akarok nyerni, szerintem az nagyobb teljesítmény" - mondta magabiztosan Alonso, aki idei harmadik győzelmére készül.
A 24 éves bajnok három pilótától tart: "A csapattársam, Giancarlo Fisichella, Michael Schumacher és Raikkönen nagy ellenfél. Bármelyikünk nyerhet, nehéz futamra számítok."
Raikkönen a pálya tulajdonságaira figyel
Kimi Raikkönen idén még nem győzött, sőt, egyszer sem volt harcban a legjobb helyért. Imola előtt sem nyilatkozott sokat, inkább higgadtan elemezte a pályát, melyet a magas kerékvetők tesznek különösen nehézzé.
"Sokat gyakoroltunk az utolsó futam óta, érdekes lesz látni, hogyan válnak be a változtatások versenykörülmények között. Imolában szinte mindig gyorsítunk és a kerékvetőkön futunk, ezért a kocsi puha beállítása nagyon fontos lesz."
Túlpöröghetnek a gépek
A motormérnököknek különös gondot jelentenek a kerékvetők, amelyek megdobják a kocsit, és amikor a hátsó kerekek a levegőben vannak, a pilóták akaratlanul is könynen túlpörgethetik az erőművet.
A San Marinó-i nagydíj hétvégéje péntek délelőtt az első szabadedzéssel kezdődik, az időmérőt szombaton, a futamot vasárnap délután két órakor indítják.