További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Alonso hamar rájött, hol vesztettek
A versenyt kis különbséggel Michael Schumacher nyerte, aki végig vezetett, de riválisa bő harminc körön át a nyomában volt.
A leintést követően kiderült, a futam kulcsmomentuma az Alonso említette tankolás, illetve kerékcsere volt. Az első kiállását a spanyol a 25. fordulóban, négy körrel a ferraris után ejtette meg, mikor visszatért a pályára 11 másodperc hátránya volt. Ezt kilenc kör alatt ledolgozta, német ellenfele ugyanis lassulni kezdett, a korábbi 1 perc 25 másodperces köridői helyett csupán 1:26 vége és 1:27 körüli időket futott.
Alonso a nyakára ért, néhány tized volt csak a két kocsi között, de az üldözőnek előzésre nem volt esélye, Schumacher tökéletesen zárta az íveket.
A Renault-nál ésszerűen reagáltak
Látszott, a Renault tudna sokkal gyorsabban is menni, de mivel jóval később vett fel üzemanyagot, úgy tűnt, másodszor is a Ferrari után fog a boxba menni.
A francia-angol istállónál viszont úgy látták, túl sok időt veszít versenyzőjük Schumacher mögött, és a tervezettnél hamarabb a boxba szólították a második tankolására.
"Valami mást kellett csinálnunk. Hamarabb hoztuk ki, mert nagyon feltartotta őt Schumacher. Több benzinünk volt, mint a Ferrarinak, és azt gondoltuk, a legjobb, ha kivesszük őt Michael mögül. Semmit sem veszthettünk, viszont sokat nyerhettünk ezzel a húzással, ezért meg kellett tennünk" - nyilatkozta hétfőn Pat Symonds, a Renault technikai igazgatója.
Schumacher meglepte a riválisokat
Valóban úgy látszott, ezt kell tenniük, csakhogy ekkor az történt, amire biztosan nem számítottak: Schumacher abban a körben, melynek elején Alonsót újratöltötték, futott egy 1:25-ös kört, közel két másodperccel jobbat, mint az addigiak, majd a forduló végén ő is a tervezettnél előbb jött a depóba. A nem várt húzással 2 másodperc pluszt adott Alonsónak, hiszen a spanyol bemenő körét elrontotta, sajátját feljavította.
A Ferrarit megtankolták, sikerült visszaállnia az első helyre, nagyjából egy másodperccel Alonso elé. Zsebben volt a győzelem, hiszen az már jóval korábban látszott, riválisa nem lesz képes a pályán megelőzni őt.
Mi volt a gond a Ferrarival?
Schumacher és a főnökei: kitaktikázták (fotó: AFP)
Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke cáfolta, hogy ezzel a nagyszerű taktikai húzással nyerték meg a versenyt, szerinte nagyon ésszerűen viselkedtek a Renault-nál, amikor Alonsót hamarabb kivették Schumacher mögül. Állítja, akkor sem estek volna kétségbe, ha nem sikerül a rivális elé visszajönni, mert "Michael tudott volna gyorsabban menni".
Todt megvédte a Renault-t
"Nem biztos, hogy a Renault későbbi kiállása biztosan jó húzás lett volna - idézte Todtot az autosport.com. - Amikor nyomás alatt döntensz, néha bejön, néha nem, de szerintem nem lehet azt mondani, hogy azért vesztettek, mert döntéskényszerbe hoztuk őket."
A Ferarrinál tehát tagadják a lassítós taktika tudatosságát, de Ross Brawn zsenialitását ismerve nehéz elképzelni, hogy ne játszódtak volna le a fejében az események, még mielőtt valóban megtörténtek volna: a Renault reakciója természetes volt, persze közel sem százszázalék, így az egész stratégiai manőverhez kellett szerencse is.
Brawn gyorsan kapcsolt
Ha pedig tényleg ő sem tervezett semmit előre, egy biztos: őt dicséri, hogy amikor látta Alonso lassú bemenő körét és saját pilótája gyors fordulóját, azonnal kapcsolt, tankolásra hívta Schumachert, így biztosítva a Renault mínusz két másodpercét, és ezzel vereségét.