További Forma-1 cikkek
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
- Mintha szabály lenne rá: Szuzukában is Verstappené a pole pozíció
Van még feladata két keréken
A hétszeres világbajnok motoros többször tesztelte a Ferrari Forma-1-es autóját, a csapat szívesen látta volna őt jövőre a vb-n egyik hivatalos pilótájaként, ám négyhónapos gondolkodás után úgy döntött, nem vált kategóriát.
"Nagyszerű tapasztalatokat szereztem, remek embereket ismertem meg. Köszönöm a Ferrarinak, hogy megadta nekem a lehetőséget, de úgy érzem, a feladatom a kétkerekűek között még nem ért véget. Motivált vagyok, ezért egy ideig még biztosan a nyeregben folytatom. Az istállónak a legjobbakat kívánom, nyerjék meg a világbajnokságot" - idézett Rossi közleményéből a Gazzetta dello Sport című milanói lap.
Komolyan gondolkodott rajta
Rossi marad a motoron (fotó: AFP)
Maradásában minden bizonnyal közrejátszott, hogy a Ferrarinak a következő szezonra már szinte biztosan van egy új pilótája, Kimi Raikkönen, míg Michael Schumacher csak az idény végén jelenti be, folytatja-e pályafutását a gárdánal, vagy visszavonul.
Rossi nem várhat szeptemberig
Rossi sorsa így nagyban Schumacherétől függene, de az olasz nem várhat őszig: jelenlegi csapatának, a Yamahának tudnia kell, marad-e nála a világklasszis, vagy mást kell igazolnia. Fontos tényező, hogy jövőre a Moto GP-ben szabályváltozások lesznek, és az új, 800 köbcentis gép fejlesztést Rossira akarták bízni, feltéve, hogy 2007-ben versenyez is vele.
Mindemellett a körülmények is azt akarták, hogy Rossi maradjon: az elmúlt évekkel ellentétben magához képest pocsékul kezdte az évet, ötből csak egy futamot nyert meg, kétszer kiesett, egyszer 14. lett, így 43 pontos hátrányban van a világbajnokságot vezető Nicky Haydenhez képest, a lista nyolcadik helyén. Egyáltalán nem biztos, hogy sorozatban hatodszor is világelső lesz, másképp viszont nem hagyná ott a sorozatot.
A papa sem csalódott
Édesapja, Graziano eredetileg autóversenyzőt akart nevelni fiából, így szerette volna a Forma-1-ben látni. Döntése után mégsem csalódott, amint a Gazzettának mondta, szerinte azért "nem vált, mert jobban érzi magát a nyeregben, mint a volán mögött, jobban szeret motorozni, mint vezetni".
A Ferrari vezetői közül Jean Todt nyilatkozott: "Elfogadjuk Valentino döntését, és sok sikert kívánunk neki. Örülünk, hogy megismerhettük".
Schumacher szerint sosem lett volna a legjobb
Michael Schumacher szintén sajnálkozott, de nem hallgatta el véleményét: Rossi az F-1-ben valószínűleg sosem lett volna a legjobb. "Bizonyos szempontból sajnálom, egy másikból viszont megértem. Motoron ő az első, autóban viszont nagyon nehezen juthatna a csúcsra. Gyorsaságát és tehetségét bizonyította, de a Forma-1-ben csak ez nem elég, a siker rengeteg tényezőből áll össze" - nyilatkozta a hétszeres bajnok.
Valentino Rossi 1996 óta indul a motoros gyorsasági világbajnokságon. Tíz szezonjából hétben bajnok lett, győzött a 125, a 250, az 500 köbcentis kategóriában, majd négyszer egymás után az 500-ból alakult Moto GP-ben.