További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Raikkönen tette emlékezetessé az utolsót
Mercedest legutóbb 2005 október 9-én intettek le nagydíj végén elsőként, amikor Japánban Kimi Raikkönen a 17. helyről rajtolva futott be. A tavalyi esztendőben ez volt a tizedik McLaren-Mercedes-diadal, a finn hétszer, csapattársa, Juan Pablo Montoya háromszor végzett az élen. Idén ellenben eddig maximum a második helyig sikerült eljutniuk a csillogó ezüst kocsiknak.
Győzelem nélkül kevesebbet ér a Forma-1
"Nagyszerű, hogy ott vagyunk a Forma-1-ben, de nincs értelme sikerek nélkül. Ismét versenyeket kell nyernünk, nagyon fontos, hogy a csapat elkezdjen végre győzni" - sürgette az istállót Zetsche a német Bild című lapnak adott interjújában.
Egy éve a sok motorhiba és a remek Renault-Alonso kombináció miatt nem tudta megnyerni Raikkönen a világbajnokságot, a konstruktőr-vb-t pedig - többek között - Juan Pablo Montoya butaságai miatt bukták el.
Alonso mellé a finn lenne erősítés
Jövőre Fernando Alonso az övék, de nem tudni, ki lesz a csapattársa, mivel mindkét jelenlegi versenyzőjük szerződése lejár. Zetsche kijelentette, a gárdának Kimi Raikkönent kell megtartania: "Azt szeretném, ha Raikkönen maradna Alonso mellett, szuperkettőst alkotnának".
Kétségtelen, így a McLarené lenne a legerősebb pilóta felállás, de nem lesz könnyű elérni, hogy maradjon. Az olasz média szerint már megállapodott a Ferrarival, ha esetleg mégsem, a Renault várja. A McLaren semmit nem tett, hogy magánál tartsa: Raikkönen nem kért rekordfizetést vagy első számú pilóta státuszt, megbízható autót szeretett volna erős motorral.
A Mercedes is hibás
Egyik sem teljesült, a Mercedes erőműve a szezon elején állandóan lerobbant, a hibát csak úgy tudták kiküszöbölni, hogy visszavettek a teljesítményből, így gyenge és lassú lett.
Ron Dennis, a Mclaren csapatfőnöke hagyta eligazolni az F-1 legjobb tervezőjét, Adrian Newey-t, aki a kilencvenes években, de még tavaly is a sikerek egyik legfontosabb tényezője volt.
Távol a Renault és a Ferrari
A csapat idén csak harmadik a világbajnokságon, feleannyi pontot sem gyűjtött, mint a vezető Renault, legjobb pilótájuk, Kimi Raikkönen mindössze negyedik az összetettben. A vb-t 1999 óta nem nyerték meg, és biztos, hogy idén sem fogják.