Vendel
7 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Beveti a lengéscsillapítót a Renault a Hungaroringen

2006.07.31. 17:34
Alkalmazza a betiltott, majd engedélyezett lengéscsillapító-rendszert a Magyar Nagydíjon a Renault. A legutóbbi, német futamon későbbi büntetéstől tartva nem építették autóikba a szerkezetet, de a Forma-1 technikai vezetőjének ígéretére alapozva kockáztatnak.
Használni fogja a hétvégi Magyar Nagydíjon az egy hete betiltott, pénteken újra engedélyezett, de végül a vasárnapi Német GP-n nem használt első lengéscsillapító rendszerét a Renault.

Hockenheimben büntetéstől tartottak

A szerkezetet tavaly szeptemberben fejlesztette ki a francia-angol istálló, azóta minden futamon bevetette, de az idei francia viadal után az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) váratlanul betiltotta. A pénteki hockenheimi szabadedzés előtti gépátvételen az FIA embereiből álló, de a szervezetnek nem alárendelt három tagú testület ellenben szabályosnak minősítette.

Az FIA ezt a döntést megfellebbezte, így a későbbi újra betiltástól tartva sem Fernando Alonso, sem Giancarlo Fisichella gépében nem alkalmazta csapat. A francia autók szezonbéli leggyengébb teljesítményükkel az ötödik-hatodik helyen futottak be.

Briatore részsikert aratott

A team vezetői hangsúlyozták, inkább a gyenge Michelin abroncsok, és nem a lengéscsillapító hiánya okozott nekik gondot, de Flavio Briatore csapatfőnök keményen lobbizott az FIA technikai csoportját vezető Charlie Whitingnál: a fellebbezés szeptember közepi tárgyalásáig használhassák büntetlenül a segédeszközt.

Nyomása célt ért, várhatóan az FIA nem fogja visszamenőleg megbüntetni a Renault, ha újra beveti a rendszert. Az alakulat sajtófőnöke hétfőn az autosport.com és az itv-f1.com weboldalnak megerősítette: Magyarországon újra élnek a lehetőséggel.

Nagyot kockáztat a Renault

A visszaszerelés viszont kockázatos: Whiting hangsúlyozta, szerinte igazságtalan lenne az utólagos büntetés, de nem ő dönt, az ügyet tárgyaló FIA-bíróságnak csak javasolni tudja, tekintsen el ettől.

A Renault felfedezését hat másik csapat, köztük a legnagyobb vb-rivális, a Ferrari és a McLaren is megpróbálta utánozni. Sikerült, mentek is vele versenyeken, de eltávolítása nem okozott akkora visszaesést, mint a Renault-nál, amely a rendszerre fejlesztette ki 2006-os autóját.

Még három futamon bevethetik

A lassan két hete húzódó ügyben végleges döntés szeptemberben, a 10-ei Olasz Nagydíj után várható, ekkor derül ki, szabályos-e a rendszer, illetve, elmarasztalják-e az istállót vagy istállókat, melyek a Francia Nagydíj után használják.

A vb-t vezető Fernando Alonso az Amerikai Nagydíj előtt 25 ponttal vezette a világbajnokságot, de azóta a gyenge Michelin-gumik és a hockenheimi, lengéscsillapító nélküli futam miatt előnye 11 egységre csökkent. Az üldöző Michael Schumacher az utóbbi három nagydíjat megnyerte, a Ferrari a konstruktőrök versengésében 10 pontra közelítette meg a Renault-t.