További Forma-1 cikkek
- Lewis Hamiltont intették le elsőként, mégis Lando Norris nyerte a kínai sprintkvalifikációt
- Hamilton szerint egyesek szeretnek sületlenségeket összehordani róla
- Változás a Formula–1 versenynaptárában, augusztusban rendezik a Magyar Nagydíjat
- Alonso bejelentette, melyik F1-es csapat autóját vezeti a következő szezontól
- Megrázta magát Verstappen az ausztrál bakit követően, simán nyerte a Japán Nagydíjat
Majdnem, mint egy hete
Csütörtök délután a Hungaroringen a Charlie Whiting vezette csoport tájékoztatta a versenybírákat a szerkezetről, ahogy egy hete Németországban, a Renault eseténél is tette. Akkor a Tony Scott Andrews vezette három tagú testület szabályosnak nyilvánította a rendszert, de az istálló az utólagos büntetéstől tartva nem használta, mert az FIA felebbezett Andrewsék döntése ellen.A futam utáni napon Whiting azt mondta a francia-angol team képviselőinek, igyekszik elérni, a fellebbezés tárgyalásakor ne vonjanak le pontokat a Renault-tól, akkor se, ha a legközelebbi futamokon alkalmazzák, így az úgy tervezte, Magyarországra újra kocsijaiba rakja a stabilizátort. Az itteni gépátvétel előtt viszont közleményben kiadták: haboznak, hogy bevessék-e vagy sem.
Beijedtek
Végül a műszaki vizsgálaton egyik Renault-ban sem volt benne az alkatrész, csak a három Toro Rossóban, viszont azokból is kivették néhány órával Whitingék jelentése után.
Az első hungaroringi szabadedzés előtti napon az FIA közölte, szeptember közepéről augusztus 23-ra hozta előre a végső döntés napját lengéscsillapító-ügyben: így a hazai lehet az utolsó futam, amikor fellebbezés alatt használhatják a csapatok a hányattatott sorsú találmányt. A Toro Rosso kiszerelte, így szinte biztosan nem fog kockáztatni másik gárda sem.
Korábban kiderült, a Renault tavaly szeptembertől futott a speciális segédeszközzel, de azóta még hat másik gárda, köztük a Ferrari és a McLaren is elkészítette saját változatát.