Alonso, az üldözési mániás kétszeres világbajnok

2006.10.23. 14:40
Tavalyi, első vb-sikere után a Forma-1 történetének legfiatalabb bajnoka, vasárnap legfiatalabb kétszeres világbajnoka lett Fernando Alonso. A szezon elején úgy tűnt, simán megvédi címét, Michael Schumacher viszont befogta, de a német megelőzni, a bírák megtörni nem tudták a 25 éves spanyolt, aki épp német ellenfele korrekordját döntötte meg.
A Forma-1 történetének legfiatalabb világbajnoka lett 2005 szeptemberében Fernando Alonso, vasárnap, bő egy évvel később duplázott, így már a legfiatalabb kétszeres győztes is ő. Épp idei legnagyobb ellenfele, a szezonzáró után visszavonult Michael Schumacher rekordját döntötte meg, aki 1995-ben 26 évesen és szűk kilenc hónaposan duplázott. A spanyolnak elég volt 25 év és három hónap.

Egy éve könnyedén, két futammal a befejezés előtt bebiztosította a címet, idén ellenben csak a legutolsón. Június közepén pedig nem úgy tűnt, hogy gondjai lesznek, az első kilenc nagydíjból hatot megnyert, négyet zsinórban, így a szezon felénél 25 ponttal vezetett Michael Schumacher előtt.

Alonso adatlapja
Született: 1981.07.29 Spanyolország, Oviedo
Rajtszám: 1
Versenyek: 88
Győzelmek: 15
Pole Pozíciók: 15
Dobogós helyezések: 37
VB-pontok: 381
VB-címek: 2005, 2006
Az F1 előtt: kétszeres gokart-világbajnok, a Formula-Nissan bajnoka, F3000-negyedik
Évi keresete: 5 millió euró (Jövőre a McLarennél 20 millió)
Családi áll.: nőtlen, barátnője van
Lakhely: Oxford
Hobbi: rafting, úszás, tenisz, olvasás, mozi
Kedvenc focicsapata: Real Madrid
Kedvenc zenéje: pop
Kedvenc étele: tészta
Korábbi csapatai: Minardi 2001
Magasság: 171 cm
Testsúly: 68 kg

Csak idő kérdésének látszott, mikor dönti el a vb-t, de a Michelin visszaesése, ezzel párhuzamosan a Bridhestone, a Ferrari és Michael Schumacher feltámadása, illetve az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség) döntései megakasztották menetelését. Bőséges előnyével jól gazdálkodotott, a szeptember 8-i Olasz GP-ig megőrzött tizenkettőt, bár győznie június közepe óta nem sikerült.

Monzában aztán egy igen vitatható büntetés visszavetette a rajt előtt, csak tizedikként indulhatott: kijelentette, az F1-et nem tekinti tovább sportnak. Másnap felküzdötte magát harmadiknak, de a Renault-motor tönkrement, az előny mindössze két egységre csökkent.

Bármennyire is panaszkodott, lelkileg nem gyengítette el a monzai hétvége, Kínában uralta az edzéseket, a versenyt is, míg egy rossz gumiválasztás miatt elveszítette a győzelmet és a maradék kétpontos előnyt is. Sőt, Michael Schumacher több szezonbeli győzelme miatt pontegyenlőséggel ugyan, de elvette tőle a vezetést.

Az utolsó előtti, Japán GP-n már nem is Alonso volt az esélyes, úgy tűnt, pszichikailag kikészült: az egyik spanyol lapban szabotázzsal vádolta a Renault és saját csapattársát, majd néhány nappal később az egészet letagadta. A Ferrari szuzukai, nagyon fölényes időmérő-sikere után úgy tűnt, megtörik a spanyol, lemondott a futamról, kijelentette, a Ferrarik ellen esélye sincs. Csak ötödikként rajtolhatott, mégis hamar előre küzdötte magát másodiknak Schumacher mögé, és nyomás alatt tartotta a hétszeres bajnokot.

A 37. körben kitartásának meglett az eredménye, bár inkább a szerencse, és nem az ő érdeme, hogy a német Ferrarijának motorja hat szezonnyi hibátlanság után épp akkor romlott el újra. Alonso győzött, ugyanolyan váratlanul, mint Schumacher Japánban, tízpontos előnyt szerzett, és csak kevesebb futamgyőzelme miatt nem lett még kétszeres világelső.

Brazíliában csak egyetlen pont kellett neki a címvédéshez, visszafogott, profi vezetéssel szerzett nyolcat, és behúzta második címét.